Home

Reisverslag Vakantie 6 Janauri 2007 t/m 14 Januari 2007 Dubai

Zaterdag 6 Januari 2007

Weer : 18 graden en licht bewolkt

We begonnen met een goed humeur aan de vakantie deze dag. We kwamen rond 0900 uur in burgwerd aan ! We gingen met pa en ma naar schiphol toe. Rond 11.15 uur kwamen waren we op schiphol. Maar wat bleek bij de incheck balie, de vlucht was WEER overboekt. Nadat gehoord te hebben zijn we eerst maar een bakje koffie gaan drinken ! We hebben dus nog geen stoel tot onze beschikking. Afwachten dus maar ! Wij moeten 13.00 uur bij de balie zijn waar we op hold worden gezet om in het vliegtuig te kunnen ! We waren natuurlijk mooi op tijd. We hebben eerst even afscheid genomen van pa en ma bij de douane en wij vervolgen onze weg naar de gate
à F4. Wij door de scan heen, laptop ook maar ging goed dus….Niets aan de hand. We worden niet gezocht door de autoriteiten.

Wij kaartje inleveren en ja hoor, we kregen te horen dat we moesten wachten. In het ergste geval krijgen we elk € 600 cash en daar konden we dan een hotel van betalen (het kost ons niets dus) en dan de vlg. dag vliegen…Of we kregen het cash geld en dan zorgen ze ook nog dat we evt een tussenvlucht krijgen bv via Londen of parijs…

Na een lange tijd te hebben gewacht kregen we dus te horen dat we dus geld kregen en dat er dus naar een oplossing wordt gezocht hoe en wat. Ja we zitten natuurlijk ook met het hotel natuurlijk en dat we dat evt ook nog een dag konden verlengen.

Wij maar wachten totdat er een dame bij ons kwam om uit te leggen hoe het nu verder moet. Maar op een gegeven moment hoorde Sibbele dat er evt nog plaatsen vrij zijn. Er werd telkens ook wel omgeroepen dat ze nog 2 mensen zoeken en die maar niet kwamen opdagen. Dus op een gegeven moment zag Sibbele en Hepke hun koffer voorbij gaan…Dat betekend dus dat we kunnen en ja hoor, we konden nog mee op het laatste moment. We zaten er nog met zijn drieën maar de dames hadden keus dat er eentje mee ging of twee. Ze hebben dus gekozen voor ons. Dat is natuurlijk mooi !!

Dus al met al viel het wel mee…en we zijn goed aangekomen in Dubai. De vlucht was perfect en de weg naar het hotel ook weer goed. Niets op aan te merken hoor. Het is hier als ik dit schrijf lekker weer, een graadje of 18, dus niets mis mee. We zullen morgen wel weer even zien !!!

Zondag 7 Januari 2007

Weer : 24 graden, later bewolkt

Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. Het was een bijkom dag zullen we maar zeggen. We hebben eerst natuurlijk ontbijt gehad. Was goed verzorgd overigens..niets op aan te merken hoor. Nadien hebben we nog wat gelopen en hebben we besloten om naar het strand te gaan om even lekker bij te komen. Moet kunnen natuurlijk ! We hebben daar ongeveer 2 uren gelegen. Sibbele is al weer verbrand…maar het doet niet zeer in ieder geval. 2 jaar geleden kon dit helemaal niet aangezien het er toen 45 graden was en erg vochtig. Dus in dat op zicht kan je beter nu gaan dan in augustus.

Na de strand perikelen hebben we eerst maar even wat gegeten. Moet ook weer wat eten in he ! We hebben wat patat en een banana-mango smootie gehad, Lekker was dit ! Na het eten zijn we aan de wandel geweest, we zijn even bij de tv mast geweest en daar hebben we natuurlijk ook weer foto’s gemaakt. Het was lekker weer overigens, rond de 20 gr…Dit is natuurlijk wel zo handig als je aan het lopen bent en dat het dan niet zo warm is als 2 jaar geleden !!

Na deze wandeling hebben we wat drinken gekocht en zijn we weer naar het hotel gegaan waar we nog wat foto’s van Burj Al Arab hebben gemaakt en de omgeving natuurlijk ! Rond een uurtje of 19.00 uur zijn we wat gaan eten in het hotel. Was ook goed verzorgd. Voor 2 personen rond de € 72,- Valt opzich wel mee natuurlijk…Ja je bent ook op vakantie he ! Voor alle duidelijkeheid 1 Dirham is 0.20 euro cent! vb. 360 Dirham is € 72.

Na het eten hebben we natuurlijk weer even gewandeld en foto’s gemaakt van de omgeving. Tevens zijn we ook op een plaats geweest bij het hotel waar we 2 jaar geleden niet geweest zijn (te warm denk ik toen) dus dat was weer een nieuw ding voor ons dan ! Maar nadien weer naar hotel gegaan, foto’s bekeken en de foto DVD gebrand !

Morgen gaan we naar een shopping mall toe. We zijn benieuwd.. Later meer.

Maandag 8 januari 2007

Weer : 23 graden, later bewolkt

Vandaag gaan we eens naar een shopping mall toe.
Dit is The Mall of the Emirates geworden. Deze mall is niet zover van het hotel af. Hier is ook Ski Dubai, waar je indoor kunt skiën…Dit is wel een aparte gewaarwording hoor. Dat je in een land zit waar het altijd zomer is en dat je dan in een mall bent waar je kunt skiën. Maar goed, in Dubai kan alles he !

The Mall of the Emirates The Mall of the Emirates
The Mall of the Emirates Ingang tot Ski Dubai
Ski Dubai Ski Dubai

Het is zeker een grote mall maar wel duur en expliciete kleding te verkrijgen hoor ! Je moet er van houden,  maar we waren ook veel restaurants etc. Ook een fun planet, waar je kon bowlen, snoekeren etc… een heuse kermis binnen ! Ja het is nog niet zo gek bedacht allemaal. Maar naar een aantal uurtjes zijn we weer richting het hotel gegaan. O ja, we werden opgehaald en gebracht door een shuttle busje die voor het hotel reed. Opzich een leuke ervaring. Nadien naar het hotel gegaan en naar de kamer. Later hebben nog even gewandeld, en dit was zeker niet een korte wandeling, ongeveer 3 uur…komt overeen met ongeveer 15 km…We hebben onze oefeningen al weer gehad voor vandaag. Toen we terug waren van deze wandeling even bijkomen en dan maar klaar maken voor het avondeten. Wat ook weer goed verzorgd werd door het hotel !!! Niets mis mee natuurlijk. Na het eten hebben we de camera en de foto camera nog even gepakt en zijn we weer naar buiten gegaan om nog wat gebouwen op de foto te zetten.

Morgen gaat het gebeuren, we gaan naar de Burj Al Arab toe in onze goede kleding die we hebben meegenomen. Zullen ze ons toelaten ? Morgen horen jullie meer natuurlijk !!! We zijn ook erg benieuwd natuurlijk !

Dinsdag 9 januari 2007

Weer : 23 graden, onbewolkt

Nou vandaag was het zover…We gaan Burj Al Arab verkennen. Wij hebben onze pak aangedaan zodat we er netjes opstaan! En natuurlijk staat dat ook op de foto !

We gingen er met een shuttle busje naar toe en vandaar met een karretje. Was wel leuk..Maar toen gingen we naar binnen toe. Ze zeiden tegen ons dat je er niet mocht filmen, maar later bleek dat wel het geval te zijn. Dus we gaan denk ik nog een keer maar dan op een avond. Maar niet getreurd we hebben de foto camera’s bij ons natuurlijk ! Dus dat scheelt ook al heel wat !

Het is echt wel een 7 sterren hotel, alles bling bling en de tapijten zijn met de hand allemaal gemaakt bv. Het was zeker in druk wekkend. Het is een grote hal met aan de zij kanten de kamers…Wel mooi om te zien, ook de water stralen die van de ene kant naar de andere kant gaan…Mooi gemaakt en ook leuk om te zien. Het uitzicht vanuit het restaurant was geweldig. Aan de ene kant zag je De Palm en aan de andere kant zag je de mensen bezig met De Wereld, waar ze natuurlijk al een tijdje mee bezig zijn om het zand op te spuiten. En je had ook een goed beeld van de stad Dubai zelf, Burj Dubai (het hoogste gebouw ter wereld) à die ze nog telkens hoger kunnen maken aangezien dat er ergens in de wereld nog een hoger gebouw zou komen. Dus nog maar even afwachten.

Maar het uitzicht was spectaculair natuurlijk. We zaten op de 27ste verdieping overigens. Ons hotel was erg klein geworden als je dit bezocht hebt..  Meer foto's klik hier Burj al Arab Hotel

Na dit bezoek zijn we weer terug gelopen naar ons eigen hotel. Ook leuk natuurlijk ! We hebben ons eerst ontdaan van de mooie kleding en de korte broek aangedaan want het was erg mooi weer. We zouden naar Dubai stad gaan, maar dat doen we denk ik donderdag. Maar even zien. We hebben natuurlijk eerst wat gegeten bij het strand. Een kip snitzel en een banana-mango smootie. Was wel lekker en we waren er wel aan toe. Na het eten naar het strand gegaan waar we zo’n 2 uurtje hebben gezond en gelopen. We hebben er weer een bij kleurtje bij…het weer was overigens beter dan de voorgaande 2 dagen, we hadden nu een strak blauwe lucht ! Maar wel meer wind en meer golven op zee. Je kon ook niet echt in zee, het was erg koud het water en ruig natuurlijk ! (nu 19 graden, 2 jaar geleden in augustus 33 graden een groot verschil toch ? )

Na onze zon avontuur hebben we nog even wat gelopen. We zijn dit keer niet links af gegaan maar rechts af..richting de Palm. We hebben ongeveer 2 uurtjes gelopen heen en terug. Maar we waren denk ik nog niet op de helft van de rit naar de Palm toe. Maar dit gaan we morgen denk ik met de auto even doen, dan kunnen we ook even kijken hoe ver ze nu zijn met dit bouwwerk.

Nadien hebben we nog even gerust op de kamer en klaar gemaakt voor het avond eten. Na het eten nog even douchen en foto’s bekijken en klaar leggen voor morgen, want morgen hebben we een excursie naar Umm Sequim en Al Hassan samen met een man van de Telecom waar hepke mail contact mee gehad heeft.. Tevens krijgen we morgen een auto tot onze beschikking.

Woensdag 10 januari 2007

Weer : Mooi weer, 24 graden

Beginstand auto :   4372 km
Eindstand auto :    4570 km

Totaal aantal gereden kilometers 198 km.

Vandaag is de dag dat we een auto tot onze beschikking hebben. We zaten mooi te wachten in de lobby op de man die de auto kwam brengen. Sibbele zag wel een persoon rond lopen en op een gegeven moment ging deze naast me zitten en we zagen dat hij van Hertz Rent a Car was en dat hij ons moest hebben. Dus dat scheelt, we konden meteen aan de slag. Na alle formuliertjes te hebben ingevuld gingen we naar de auto toe. Het was geen Yaris, maar een Renault Clio geworden. Deze was van dezelfde prijsklasse.. maakt ons niet uit, als het maar rijdt…En dat doet hij natuurlijk wel. We hebben de auto even geïnspecteerd en de krasjes etc genoteerd op het formulier. Het was tijd dat we weg gaan naar Umm Sequim.

Want nu gaat het gebeuren…we hebben daar een afspraak met iemand die ons gaat rondleiden aldaar. We waren er iets eerder maar dat geeft natuurlijk niet…we hebben eerst even een rondje gereden, konden we wat wennen aan de auto en toen was het zover..we gaan naar Umm Sequim. We kwamen bij de main gate waar een poort wachter ons opwacht. Deze zit hier 24 uur per dag….dus nooit onbemand. We reden het terrein op en zetten onze auto in het parkeervak. We gingen naar binnen en daar zaten ze alle drie al klaar…

De man waar we mee hebben gemaild was er ook en die vertelde het een en ander. Maar iemand nam het van hem over aangezien de andere weg moest. Eerst hebben we wat algemene vragen gesteld naar aanleiding wat plaatjes en een vragen lijst. Ze vonden het erg interessant. It is amesing zeiden ze….

We hebben een rondleiding gekregen in het gebouw en ook rondom. Tevens in het satelliet gebouwtje waar de uplink en en downlink centrale is. Ook mooi om te zien natuurlijk. De uplink en downlink naar Hotbird, NileSat en ArabSat. Tevens kwam er ook nog iemand die veel verstand heeft van de beelden van de satelliet.. Een erg enthousiaste meneer.

Toen we klaar waren met de rondleiding hebben we afscheid genomen van een man die ons daar rondleidde en we gaven ze alvast een souveniertje vanuit Nederland. We gingen verder naar Al Hassah waar iemand anders het stokje overneemt (aangezien hij daar moest zijn en ook om te werken !! )

We reden achter hem aan in de auto. Was natuurlijk wel weer even spannend aangezien we nog niet veel km in Dubai hebben gereden. Maar al met al ging het zeer goed. We leven nog natuurlijk ! Toen we daar aankwamen was het mooi weer. Er was iemand op het station die er tevens 24 uur zit. Maar goed, wij kregen daar ook weer een rondleiding. Sibbele maakte op commando foto’s die er genomen moesten worden en Hepke schreef braaf wat op !

We hebben hier ook wat vragen gesteld en we hebben weer veel foto’s gemaakt. Hij vroeg ons of hij ook de foto’s die wij gemaaakt hebben ook mag hebben. Dit kan natuurlijk wel. We gaan ze even op dvd branden en dan krijgen ze die van ons. We gaan deze dvd vanavond brengen met de auto naar Umm Sequim. We zullen wel even zien. Nadat we afscheid hebben genomen gingen we nog wat foto’s maken op de terug weg voordat we weer door de poort bij Al Hassah gingen. Het was een mooie excursie die voornamelijk geregeld is door Hepke en met behulp van Ruud (een beetje)
Voor meer foto's en informatie klik hier
Excursie Dubai TV

Nadat we alles weer in auto hebben gehesen gingen we weer op weg richting Dubai. We gaan eerst even naar het hotel toe waar we wat spullen brengen en dan naar De Palm gaan…Toen we bijna bij het hotel waren zagen we een ongeluk wat net gebeurd was. We dachten zelf een eenzijdig ongeluk maar dat geeft niets, er lag een auto op de kop. Na dit spectacul gingen we naar het hotel toe. We hebben wat gedronken, naar de WC geweest en toen maar weer op pad.

We gaan naar de Palm toe, ongeveer 10 km rijden richting Abu Dhabi. Het was zeker indruk wekkend toen we daar aankwamen in het begin. Ze zijn er natuurlijk nog mee bezig, is nog niet af dus. Maar we hebben ongeveer 1 km gereden waar na we weer moesten keren ! Dit komt omdat er een bewaking is die de toeristen etc tegen houdt aangezien het er erg druk zou kunnen worden…Dus we hebben alleen het begin gezien van de Palm en de rest dus nog niet ! Misschien komt dit later nog eens als we er weer evt naar toe gaan. Kunnen we dan ook gelijk Burj Dubai bekijken J (het hoogste gebouw ter wereld ???)

Na dit korte bezoekje gingen we maar weer verder. Onze volgende bestemming was een Mall (Mercato Mall) Dit is natuurlijk een shopping mall.. Dit zag er wel leuk allemaal. Maar niet genoeg tijd daarvoor. We hebben er wel een bakje koffie gedronken natuurlijk.

Nadien zijn we richting Burj Dubai gegaan, want we waren er vlak bij. Na verscheidende wegen gehad te hebben kwamen we telkens een stukje dichterbij. Op een gegeven moment konden we niet verder aangezien je dan de Sheikh Zayed Road over moet gaan en dat sta je er ook recht onder en zie je niet veel. Je kan natuurlijk niet op de bouwplaats zelf komen. Maar we hebben een goede indruk gekregen hoe hoog dit nu is, in ieder geval al hoger dan alle andere gebouwen die in Dubai staan. We hadden ook een goed overzicht van downtown Dubai. De Ermirates Towers en WTC zagen we ook natuurlijk. Mooi gezicht allemaal ! Nadien was het ongeveer 17:45 uur en we gingen richting een moskee die ook nog op ons pad moest komen. We hebben onze auto geparkeerd op een parkeerplaats.. Kosten voor 1 uur was 1 Dirham (ongeveer € 0,20 cent)

Topje van de Burj Dubai. Nu ca. 400 meter !!
Skyline

De moskee was de Jumeirah Moskee waar je als toerist naar binnen kon gaan om eens te kijken hoe en wat allemaal! We hebben natuurlijk weer foto’s gemaakt. Dit deze wel besteedde dag hebben we bij KFC gegeten. Na deze maaltijd hebben we nog even getankt.. we hoeven niet veel te tanken., maar de auto moet wel met een volle tank worden afgeleverd, vandaar dat er even getankt moest worden. Kosten van de tank beurt was 25 Dirham (5 Euro)

Jumeirah Moskee Jumeirah Moskee

Jumeirah Moskee

Daarna naar het hotel waar we hebben gedoucht en later bleek dat er een bandje speelde. Maar dit was blijkbaar een gesloten feestje want er werd ook gedronken en gegeten. Maar desalniettemin wouden we even naar Umm Sequim om de DVD weg te brengen, maar wat bleek de parkeerplaats was erg vol en er kwamen nog wel auto’s aan. Dus als we nu weg gingen hadden we kans dat we niet meer een plaatsje hadden als we terug kwamen van ons bezoekje bij Umm Sequim. Dus we gaan later op de avond nog maar weer even proberen ! Tevens gaan we de sleutel inleveren bij de receptie tbv het inleveren van de auto !!

Al met al hebben we een wel besteedde dag..

Wat we morgen gaan doen dat zien we wel, maar we denken dat we de stad even in gaan met een taxi. Dus dat horen jullie morgen wel weer van ons.

Donderdag 11 januari 2007

Weer : rond de 23 graden

Vandaag staat een rit met de taxi op de agenda. We willen graag naar de stad toe, het hart van Dubai.

We hebben eerst de DVD maar even naar Umm Sequim gebracht aangezien deze er gister nacht niet meer was…tenzij dat er wel iemand moest zijn 24 uur per dag vreemd dus. Maar niet getreurd, we gingen gewoon lopen daar naar toe. Na een half uurtje kwamen we daar terplekke en we hebben de DVD met foto’s afgeleverd. Ook weer klaar. Nadien zijn we nog wat aan het wandelen gegaan en hebben hier en dar nog wat foto’s gemaakt van oa de mast van Umm Sequim en een paar gebouwen die in aanbouw waren.

Het was nu tijd voor de taxi rit. Wij aan de kant van de weg staan en ja hoor binnen een paar minuten kwam de taxi al. We willen graag eerst naar Sheikh Saeed House het voormalige thuisfront van de familie leden van de Sheikh.

We gingen met volle moed de taxi auto in. Maar dat bleek later wel een helse rit te zijn. God wat rijden deze taxi mensen snel. Waar je 60 mag reed hij over de 100 !!! Hoe bedoel je snel ! En kreeg hij ook nog telefoon en reed hij BIJNA verkeerd !! Dus maar achteruit de snelweg op vanaf een afrit.…Hoe bedoel je helse perikelen !! En een getoeter !! Allemachtig, doen ze in NL nog niet eens. Maar na deze rit en door nauwe straatjes en door veel getoeter hebben we de eindbestemming gehaald. De kosten waren maar 50 Dirham
à € 10.

Het bleek wel mooi te zijn en we hebben daar ook wat souvenirs gekocht. Nadien zijn we langs de Dubai Creek gelopen en hebben een bakje koffie gedronken bij de rivier. Het was overigens erg rustig in de stad dus niet zoveel toeristen hier…ze liggen natuurlijk allemaal aan het strand van de hotels. Na de koffie zijn we Het oude Dubai ingegaan. Hier hebben we wat rond gewandeld en ge-shopt. Was wel leuk. Allemaal kleine kraampjes met voornamelijk lappen stof, veel juweliers zaakjes en restaurantjes, Indische straatjes met veel bloemetjes…(wat bij hun cultuur hoort dus) Wel leuk om te zien natuurlijk ! We hebben onderweg even bij KFC gegeten…zat midden in de stad…

Na deze indrukken hebben we erg veel gewandeld. We gingen van de drukte naar de Creek toe (Dubai Creek)Onderweg zijn we ook nog even op de Maktoum Bridge geweest. Deze brug verbindt het ene deel met het andere deel van Dubai ! Vanaf hier gingen we richting Creek Park. Dit was een park midden in de stad…Moet wel mooi zijn….dus we zijn benieuwd… Hoever we tot nu toe gewandeld hebben is nog de vraag, maar misschien kunnen we dat achterhalen als we thuis zijn. Volgens Google Earth hebben ca. 7 km gewandeld.

Toen we bij Creek Park aankwamen was het er niet druk. We hebben 10 Dirham betaald om er in te komen. Toen we door het hek gingen zijn we eerst naar de WC gegaan. Daarna wat rondgelopen en we kwamen cactussen tegen. Deze waren erg groot en ook wel mooi. Zo groeien ze niet bij ons. Na deze indrukken zagen we ook dat er een kabelbaan over het park gaat…We moeten het begin van deze kabelbaan maar eens opzoeken. Maar we hebben eerst een bakje koffie verdiend. Dus wij opzoek naar een restaurant. En deze stond bij het begin van het Park. Wij langs de rivier lopen en ja we kwamen het tegen. Wij naar binnen en een bakkie besteld. Toen we dit op hadden gingen we naar de Kabel baan toe. We moesten hier 25 Dirham voor betalen per persoon. Dus totaal 50 Dirham à € 10. Niet duur dus…

Wij er in en je had een mooi overzicht over een gedeelte van Dubai…Wel mooi dus. Na een half uur in de lucht te hebben gehangen kwamen we weer bij het begin punt aan en we stapten uit. Het was tijd om weer naar het hotel te gaan. Maar hoe vind je hier een taxi. Dus wij maar naar de hoofdweg gegaan en het duurde niet lang dat er een taxi was. Sibbele zwaaide met een boekje en hij stopte ook nog. Wij zeggen dat we naar het hotel willen en dat was geen probleem. Deze taxi reed beduidend rustiger naar het hotel toe. Deze was ook nog goedkoper, namelijk 40 Dirham à € 8. Maar goed. Misschien was de eerste taxi wel wat langer onderweg en misschien ook wel gevaren geld ingecalculeerd.

Van uit de gondel hebben we een mooi uitzicht over de stad.

Toen we terug kwamen hebben we eerst rustig aangedaan. Hepke is even met de computer bezig geweest en Sibbele heeft even de mail nagekeken. Rond 19:00 uur uur zijn we richting het eten gegaan. We gaan vanavond rond een uurtje of 23:00 uur naar de Burj Al Arab. Dan kunnen we dit ook nog even bij avond zien hoe en wat. We hebben ook nog even met het thuisfront gebeld, het is al weer een tijdje geleden. Weten ze ook nog even dat we leven !

Morgen hebben we een wat rustige dag. Even zonnen en misschien ook nog even naar een Mall toe, en evt een moskee. Je kan ook een moskee van binnen bekijken en zelfs foto’s maken. Dus wel zullen het wel even zien !

Vrijdag 12 januari 2007

Weer : rond de 24 graden

Vandaag hebben we een rustige dag voor de boeg. We hebben even uitgeslapen vanmorgen en na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan. Daar was het heerlijk weer. We hebben hier een uurtje of 2 gelegen. Nadien hebben we wat gegeten bij het zwembad.

Vanmiddag gaan we met een taxi naar de Mercato Mall. Zo gezegd zo gedaan. Maar de Mercato mall was pas om 14:00 uur open dus we konden ook niet eerder weg.. anders voor een dichte deur. Dit ivm de Vrijdag, deze dag is voor de Moslim de Zondag zo als in Nederland.

Na het eten zijn we naar de kamer gegaan waar we ons wat hebben opgefrist en rond 14:15 uur zijn we richting de voorkant van het hotel gegaan waar we een taxi hebben gevraagd. Deze kwam meteen al aan gereden. Voor rond de € 4 waren we ter plaatse. Startarief taxi is 3 Dirham. We hebben de mall bekeken en na een uurtje waren we al klaar. We hebben wel wat souvenirs gekocht en we hebben natuurlijk even thee gedronken bij Paul, een franse bakkerij. We gaan hier vanavond nog een keertje naar toe voor het avond eten…

Na dit bezoek zijn we nog richting het centrum van Dubai gelopen. We hebben ongeveer een uur gelopen. We kwamen oa de Dubai Dierentuin (entree 2 Dirham à € 0,40, dat is niet te vergelijken met Emmen waar de entree ca. € 27- is !!!!)

We zijn ook weer langs Jumeirah Moskee gegaan…Hier waren we Woensdag avond ook !!! Maar toen bij donker weer.

Maar al met al hebben we lekker gewandeld natuurlijk. Rond 18:00 uur kwamen we weer bij de Mercato Mall. Hier hebben we gegeten à bij de Pizza Hut. Weer eens wat anders dan in het hotel !! Dit koste ons maar 40 Dirham (€ 8) terwijl het in het hotel 360 Dirham is (€  72 !!!) is…

Na deze maaltijd zijn we weer met de taxi naar het hotel gegaan. Dit keer heeft hij een stukje omgereden aangezien hij ook eerder de bocht had om kunnen gaan ! Maar dat hebben we maar niet gezegd hoe en wat. Hij was wel duurder. Deze rit koste ons 26,50 Dirham à rond de € 5,5 !! Het zijn afzetters…Ze denken natuurlijk dat wij niets weten hoe het hier in elkaar zit, maar goed waar praten we over he !

O ja, deze taxi chauffeur zei dat er eigenlijk geen mensen willen werken op de hoogte waar Burj Dubai nu zit. Hij zei dat er al iemand gestorven was ivm zuurstof gebrek.. Je zou zeggen hoe kan dat nou…Hij is misschien nu 400 m hoog (wordt ca. 800 m) terwijl in Tibet etc…mensen op 3 km hoog wonen !! Hoe bedoel je dan zuurstof gebrek. Maar goed, we kunnen het altijd even na zoeken op het internet !

Toen we weer terug kwamen in het hotel zijn we maar wat aan het opruimen geslagen, want morgen moeten we onze kamer verlaten aangezien we weer naar huis gaan !! We moeten voor 12:00 uur onze kamer uit. Daarna kunnen we beneden in een aparte ruimte ons douchen etc…voordat we naar het vliegveld moeten. We worden rond 23:00 uur opgehaald van het hotel ! Dan even afwachten hoe het gaat allemaal ! We hebben weer een mooie vakantie gehad natuurlijk !

Zaterdag 13 januari 2007

Weer : 24 graden !!

Vandaag is de dag dat we weer naar huis gaan. We hebben alles ingepakt en lekker rustig aangedaan. We hebben even uitgeslapen en rustig ge ontbijt. Na het ontbijt zijn we weer naar de kamer gegaan waar we de laatste spullen inpakken en ons klaar maken voor vertrek uit onze kamer. We hebben een aparte tas klaar gezet ivm douchen vanavond in een aparte gelegenheid. Rond 11:00 uur zijn we naar beneden gegaan waar we uitchecken. We hebben de kamer natuurlijk goed bekeken en niets vergeten natuurlijk !

Na het uitchecken en betalen van de openstaande rekeningen zijn we naar het strand gegaan. Daar hebben we lekker rustig gelegen ! Lekker ontspannen natuurlijk ! Na onze zonnekeur hebben we wat gegeten bij de pool bar. Na het eten zijn we aan het wandelen geslagen en we zijn dit keer naar Madinat Souk geweest. Een shuttle busje heeft ons daar gebracht. Madinat Souk hoort ook bij de group van Jumeirah Beach Hotel. Was best wel gezellig daar. We hebben ook wat souvenirs gekocht en later gingen we ook even rondwandelen bij het Mardinat Hotel. Misschien gaan we hier ook nog wel eens een keertje naar toe ! Wie weet.

Na het winkelen en lopen zijn we naar het hotel gelopen. Was ongeveer 20 minuten lopen. Moet kunnen, we hebben al heel wat afgelopen in Dubai ! Dus dit moet ook nog wel kunnen ! Toen we bij het hotel kwamen zijn we richting het strand gegaan waar we nog wat hebben uitgerust en wat herpakken in de tas. We hebben bij het hotel nog wat gewandeld.

We hebben de zonsondergang gezien bij de Marina van het hotel. Mooi uitzicht was dat ! En ook wel toepasselijk lounge muziek op de achtergrond.. Rond 19:00 uur hebben we nog even gegeten in het hotel ! Dit moesten we overigens nu met de creditcard betalen aangezien we geen kamer meer hadden. Na het eten hebben we ons opgefrist. Dus even douchen en andere kleren aangedaan. De overige was hebben we nadien nog even in de koffer gepropt. Na het douchen hebben we nog wat avond foto’s gemaakt rondom het hotel voornamelijk achter. Het was mooi weer nog buiten en niet te warm en ook zeker niet te koud.

Na dit zijn we weer naar binnen gegaan waar we hebben gewacht op de taxi die ons naar het vliegveld bracht. Dit was geregeld door Travco. Rond 22:30 uur kwam hij al, wij op weg naar het vliegveld. Rond 23:00 uur kwamen we aan op het vliegveld. We hebben natuurlijk nog even van de rit genoten aangezien we niet meer terug komen. De laatste blikken van Burj Dubai. Het zal wel af zijn al we straks evt weer eens komen in Dubai.

Bij het vliegveld aangekomen was het een drukte van jewelste. Maar goed, we konden meteen inchecken. Geen problemen. We hadden geen plaatsen bij de exits van het vliegtuig, dan maar een gewone stoel. Ook geen problemen dus. We gingen richten de douane waar de passen weer moeten worden gecontroleerd. Hepke zijn pas ging goed, maar die van mij twijfelde ze even. Er moesten een supervisor komen en die kwam ook even kijken. Wat bleek nou, ik heet Williams ipv Wijnia. Het paspoort nummer was wel goed maar de naam was niet goed…Snap ik dus niet, want de heen weg hadden we geen problemen hoe en wat. Misschien heeft ze iets verkeerd ingetoetst of zo. Maar toch konden we gewoon door…Gelukkig maar.

Wij naar de gate toe en wachten maar. En na een tijdje konden we erdoor. We gaan het vliegtuig in. We hebben de ouders nog even gebeld en als alles goed is landen we gewoon op tijd. De vlucht was niets mis mee. Alles ging goed. We hebben wat geslapen en gegeten natuurlijk.

Na 6 uur kwamen we weer in NL terecht, de vlucht ging goed. We waren weer op Nederlandse bodem terecht gekomen. We hebben de bagage opgehaald en dat was ook mooi op tijd. Toen we er aankwamen stonden Jelle-Geert, pa en ma al voor de ramen te zwaaien. Toevallig zagen we hun. De bagage gepakt en nog even door een scan check. Alles goed. En toen gingen we door de deur heen en daar stonden ze op ons te wachten. Al met al ging het dus wel goed de vakantie. Een paar kleine dingen maar dat valt wel mee.

Dit was onze vakantie. Nu begint het normale leven weer. Oa foto DVD maken en DVD film maken. We hebben een machtige vakantie gehad. Dit is zeker voor herhaling vatbaar..Wanneer dat zien we dan wel weer !

Maar dit was in ieder geval een GESLAAGDE vakantie…