Home

Weer :  12 graden
Aantal km : 156 km

Accommodatie :   Qamardeen hotel Dubai

Vandaag is de dag aangekomen dat we op vakantie gaan naar Dubai en Abu Dhabi. Onze vlucht vertrekt 14.30 uur van Schiphol. We hebben ons zelf al even in gecheckt via het internet. Dit hadden we ook nog nooit gedaan dus dat moest toch eens gebeuren. Dat ging natuurlijk lekker makkelijk. Even de boarding pass printen en klaar is kees. Alleen de bagage nog even inchecken en we kunnen. De ouders van Sibbele komen naar Drachten toe. Ze brengen ons naar Schiphol toe. Daarna rijden ze weer naar Drachten toe waar ze Sibbele zijn auto neer zetten en in hun eigen auto weer naar huis toe rijden. Ze waren rond 09.45 bij ons. Nog even een bakje koffie en dan kan de reis beginnen naar Schiphol toe. Alles goed achter gelaten ook voor de buren en toen gingen we maar. Ja, je moet toch een keer he.

Onderweg hebben we niet meer gestopt voor een rokers pauze. Dus we waren rond 11.40 op Schiphol.  De auto even parkeren op P1 en goed onthouden waar de auto staat. We kwamen bij het punt van de balie waar we de bagage moesten inleveren maar pa en ma moesten even blijven staan. Dat gaf natuurlijk de gelegenheid voor ma om even te roken.

Het inchecken ging natuurlijk wel sneller nu..dus iets voor volgende keer maar weer ! Toen we alles kwijt waren gingen we nog even een bakkie doen en een broodje. Nadien hebben we nog even rond gewandeld en de tijd was aan gebroken dat wij door de douane moesten. Dus even afscheid genomen en even wuiven. Daarna gingen we naar de gate toe. Even door de scan heen en ja hoor Hepke moest zijn radio spul even uit de tas halen. Maar goed, dat hebben we ook weer gehad. Ja dan heb je altijd wel wat. Weer even wachten en daarna gingen we het vliegtuig in. En dit keer bleven we niet achter, maar we konden mee !! Na ongeveer 6 uur kwamen we aan in Dubai.

We vliegen boven Turkije in omgeving van Bursa

De vlucht is goed verlopen. Er zaten ook mensen van de HEMA in het vliegtuig. Even een snoep reisje of een business reisje. Even door de douane en we stonden voor de ingang van het vliegveld. En daar stond een man van het Qamardeen hotel ons op te wachten. We vernamen het wel dat het lekker warm was en inderdaad was dit 31 graden om 23.45 uur !!! Dus dan belooft wat voor de vakantie.

We kwamen rond 00.15 uur aan bij het hotel. En de Burj Khalifa konden we al zien en die was inderdaad af. Mooi gezicht. Even inchecken en we hebben zelfs even de kamers bekeken welke we konden nemen. We hebben gekozen voor een kamer met een balkon. Ja dan kan je ook nog even buiten staan. En we hebben geluk..we zien de Burj Khalifa ook nog staan. Nadat we in ons hotel kamer zaten hebben we nog even gedoucht en het spul bij elkaar gezet en even gebeld met het thuis front dat alles goed is. En daarna op bed !! We lagen ongeveer 01.30 uur op bed. We gaan niet te laat van bed..we gaan morgen de omgeving verkennen te voet.

6 April 2011

Dag : Woensdag

Accommodatie :   Qamardeen hotel Dubai
Accommodatie: Qamardeen hotel Dubai

Vandaag gaan we de omgeving even verkennen. We waren rond 07.45 van bed af. Even bijkomen en toen  maar eens gaan ontbijten. Nou dat zag er goed uit hoor. Niets mis mee. Dus even lekker ontbeten en up we go, de omgeving verkennen waar we zitten. Al snel kwamen we bij de Burj Khalifa…ja die kan je ook niet missen he !

Uitzicht vanaf het balkon

Plantjes worden gepland langs een drukke weg..

De Burj Khalifa

Deze staat inmiddels al verscheidende keer op de foto en op video ! Het is een zeer imposant en toch wel een mooi gebouw. De Burj Khalifa is 828 meter hoog incl. de spits. Je kan de Burj Khalifa ook betreden op de 124ste verdieping. Je zit dan ongeveer 425 m hoog. De lift brengt je daar met 10 m per seconde. Dus dat zou betekenen dat we binnen 45 sec boven zijn…Dat is snel ! We hebben rond de Burj Khalifa even gewandeld.

De Dubai Mall is daar ook vlak bij. Deze mall met 1200 winkels is 1 van de grootste op de wereld. Je kan hier winkelen, eten zoveel je wilt…er is een Aquarium (1 van de grootste ter wereld) een underwater World zoo…Je kan er indoor schaatsen, bioscopen en ga zo maar door. We hebben hier een tijdje doorgebracht en natuurlijk hebben we niet alles bekeken. Dat kan ook niet in 1 dag… We zijn ook even verder gegaan dan de Burj Khalifa, zo zijn we ook even bij een nieuw metro station geweest welke apart is aangelegd. Ook een mooi item. Je kon de weg oversteken via een loopbrug. Ja dat gaat wat moeilijk met 14 rij banen naast elkaar als je de weg moet oversteken !

De Dubai Mall

De Dubai Mall | IJsbaan

De Dubai Mall | Onderwater World Zoo

Daarna zijn we verder aan het wandelen gegaan. We zijn ook even naar een punt gegaan waar we denken dat we 4 jaar geleden ook geweest zijn. Maar dat moeten we thuis even uitzoeken. Onderweg zijn we ook nog even bij een supermarkt geweest. Daar hebben we wat drinken gehaald. We gingen maar verder lopen en op een gegeven moment hebben we de TomTom even aangehad want we wilden ook nog even naar het strand maar dat bleek iets te ver om te lopen. Doen we wel even als we een auto hebben. Dus we gingen maar weer richting de Burj Khalifa.

We moesten weer over de loopbrug heen, maar dat ging natuurlijk wel goed. Het weer was nog telkens lekker warm, wel wat sluier bewolking. Maar dat gaf natuurlijk niets. Je wordt zo ook wel bruin. Toen we weer bij de Burj Khalifa aankwamen gingen we even een lekkere Sorbet ter verkoeling met veel fruit en 3 bolletjes ijs. Dit was in de Dubai Mall overigens.

Toen we dit op hadden was het tegen 18.00 uur. Dus tijd voor de Dubai Fountain. Het was al aardig druk daar. Deze voorstellingen is van 18.00 tot 22.00 uur en dan om het half uur. De voorstelling van 18.00 uur was niet zo lang, maar we hebben nog drie gezien wel telkens verschillende muziek. De laatste die we gezien hadden was om 19.30 uur. Toen we de 1ste voorstelling gezien hadden bleven we nog even wachten voor de 2de voorstelling om 18.30 uur. Deze was wel wat langer zo’n 4 minuten. Daarna gingen we wat eten. We hebben rijst en kip gehad en wat drinken. We waren voor 2 personen EURO 10 kwijt ! een prikkie dus.

YouTube

Daarna gingen we richting het hotel. Onderweg nog even wat avond foto’s gemaakt van de Burj Khalifa. Daarna was het tijd om naar het hotel te gaan. Het is overigens rond 19.00 uur al donker hier ! Toen we bij hotel aankwamen gingen we naar de kamer toe. Daar hebben we nog contact met de familie gehad via SKYPE ! Ja de techniek staat voor niets, zelfs met video beelden..Dit scheelt zeker in de telefoonkosten ! Daarna even de boekhouding en verhaal tikken en lekker onder de douche. Daarna maar op bed. Morgen hebben we weer een drukke dag voor de boeg. We gaan de Burj Khalifa bezoeken en het Aquarium en Underwater World bezoeken. De kaartjes van de Burj Khalifa hebben we al gehaald. Dat scheelt weer, kunnen we morgen zo doorlopen. We hebben de kaartjes in Nederland besteld. Ja leuk dat internet ! Het werkt ook nog dan !

7 April 2011

Dag : Donderdag
Weer :  35 graden

Vandaag gaan we Burj Khalifa verkennen. We gaan erin. We hebben tickets voor 10.30 uur. Het is vandaag zonnig en een blauwe lucht. Dus mooi weer om naar boven te gaan. Natuurlijk vanmorgen eerst weer even lekker ontbijt gehad. Daarna zijn we weer naar de Burj Khalifa of de Dubai Mall gelopen. Ja de afstanden worden korter. We hebben eerst even koffie gedronken. Was weer lekker natuurlijk. Daarna zijn we richting de entree gegaan waar we naar boven gaan. We moesten nog even wachten totdat we aan de beurt waren, maar we konden zo mooi even de historie bekijken van het wel en wee van de Burj Khalifa. Daarna even door de scan en kaartje afgeleverd. We werden eerst even op de foto gezet, die kan je dan later kopen ter herinnering. Je werd via informatie borden naar de liften gebracht.

Ter herinnering nog even op de foto...

At The Top | 124ste verdieping

We moesten even wachten bij de liften, maar toen was de tijd aangebroken dat we naar boven konden. We gingen in de lift in met een aantal personen en we moesten naar de 124ste verdieping. Of te wel 425 m. Hier deden we zo’n krap 45 seconden over. De lift gaat met 10 m/s…dat is lekker snel. Je vernam ook niet eens dat je omhoog ging of dat de lift stopte. Je vernam het alleen aan je oren een beetje. Toen de deuren open gingen van de lift hadden we een zeer mooi uitzicht over Dubai en de rest. We konden zelfs de Burj Dubai zien en ons vorig hotel Jumeira Beach Hotel. Het was wel een beetje heiig..maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.

We hebben hier een 3 kwartier rond gelopen. Je kon ook nog naar binnen en daar kon je ook nog eens een rondje om lopen. Dus dan had je een 360 graden view van de omstreek. De moeite zeer waard dus. Daarom hebben we ook besloten dat we nog een keer gaan maar dan bij nacht ! Rond 21.30 uur mogen we weer ! Toen we dit gehad hadden werden we naar beneden gebracht met de lift. Weer 124 verdiepingen naar beneden. We hebben de foto even bekeken en die hebben we toen maar genomen en ook nog een CD met 9 foto’s erop. Kunnen we dit later op de site zetten.

Daarna zijn we naar de Underwater Zoo en Dubai Aquarium geweest. En dit allemaal in de Dubai Mall. Dit is ook het grootste Aquarium ter wereld. Even kaartjes gekocht en toen konden we de Underwater Zoo bekijken. Dit was wel een mooi gezicht. Daarna konden we naar de 2de verdieping toe naar het Aquarium. Hier zijn verscheidende vissen etc. te bekijken.

DO NOT TOUCH

Toen we dit gehad hadden gingen we eerst even wat eten. Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan waar we even wat bijgetankt hebben en even rusten. Daarna hebben we besloten dat we even naar de WTC toren gaan. We kunnen het lopend doen maar we kunnen ook met de taxi gaan. Het laatste hebben we gedaan. We waren maar EURO 2,50 kwijt ! Geen geld dus. Hier hebben we ook weer wat rondgewandeld en diverse foto’s gemaakt. We kwamen erachter dat er wel wat nieuwe gebouwen bij zijn gekomen. We waren hier namelijk 6 jaar gelden ook en toen waren er verscheidende nog niet die er nu wel staan. Wat gaat de tijd snel he.

Daarna hebben we nog even een bakje koffie gedronken en even bijkomen van de warmte. Toen gingen we maar via via weer terug naar het hotel. Of in ieder geval de Dubai Mall. Het bleek al met al niet ver te zijn want we waren er ook weer zomaar. Maar dan hebben we het in ieder geval 1x gelopen. Toen we in de Dubai Mall kwamen was het bijna 18.00 uur. Tijd voor het water fontein ! Dus  wij even haasten, en toen we daar aankwamen was het net bezig. Het was dezelfde voorstelling als gisteren. Dus nu konden we gewoon even kijken. Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan. Even bijkomen van alles. We hebben vandaag wel 10 km gelopen !

Daarna even een bakje thee en even ontspannen. Het reisverslag even maken en de boekhouding in orde maken. Rond 20.00 uur gaan we weer richting de Burj Khalifa. We gaan even wat eten en dan om 21.30 uur mogen we weer naar boven toe. Nu voor de avond foto’s ! Zal ook wel een mooi gezicht zijn denk ik. We kunnen het water fontein ook wel weer bekijken ! Zal ook wel een mooi gezicht zijn vanaf die hoogte !

We waren rond 20.00 uur weer bij de Burj Khalifa en het water fontein begon net te spelen. Dus wij hebben dit ook nog even bekeken. Weer een mooi gezicht hoor. Daarna gingen we even wat eten. We hebben pasta gehad. Was lekker. Daarna op naar de Burj Khalifa. Daar aangekomen moesten we nog ven wachten. Maar toen was het weer tijd om naar boven te gaan. Ze kwamen wel een paar keer bij ons betreft de rugzakken, maar we zeiden dat we dit vanochtend ook mee naar boven mochten nemen. Dus zo gezegd zo gedaan en dat was verder dan geen probleem. We hoeven dit keer geen foto want die hebben we al dus. Dus we konden mooi opschieten naar boven toe. En dit was allemaal voor 21.30 uur. We hadden zelf een private rit naar boven toe, met z’n beide in de lift. Nou dat was mooi met een snelheid van 10 m/s !

Toen we boven waren ging Hepke foto’s maken van het WTC etc. en Sibbele ging bij het water fontein kijken. Dit begon ook weer. In totaal hebben we het 3x gezien de fontein van boven af. Dus dat was wel weer een meevaller. Maar was ook een mooi gezicht hoor van boven af. Kon je precies de vorm van het fontein zien. Al met al zijn we rond een uurtje boven geweest. Daarna zijn we naar beneden gegaan en toen was het tijd voor een ijsco. Dit hadden we wel verdiend. Daarna nog even naar de supermarkt !! Ja mensen hier is de supermarkt elke dag open van 08.00 tot 24.00 uur ! Dat zie je in Nederland niet.

Daarna zijn we rond 23.30 uur weer naar het hotel gegaan. Daar hebben we het laatste deel van het verslag gedaan en even douchen. Morgen weer een dag.Morgen krijgen we de auto. Als het goed is zal deze rond 10.00 bij het hotel zijn.

8 April 2011

Dag : Vrijdag
Gereden : 335 km

Vandaag gaan we met de auto op pad. We hebben de auto voor 8 dagen. We leveren deze in bij het vliegveld van Abu Dhabi volgende week vrijdag.

Vanmorgen hebben we weer heerlijk ontbeten in het hotel. Dat is wel goed hoor. Daarna nog wat rustig aan gedaan aan gezien we de auto vandaag krijgen. We waren nog maar net aan het ontbijt werd Sibbele gebeld door de verhuur maatschappij. Wel een duur telefoontje..Gaat via Nederland naar waar ik ben. Maar goed, alles is geregeld en de beste man zou voor 10.00 uur in het hotel zijn. We waren nog maar net klaar met ontbijten en we waren al op de kamer ging daar de telefoon. De beste man stond er al. Dus wij alles bij elkaar pakken en hup daar gingen we naar beneden toe. Na alle papier werk gingen we naar de garage toe waar de auto stond. Het bleek een Yaris te zijn met 1695 km op de teller. Dus nog nieuw. En de auto zag er ook goed uit hoor. Het is een witte geworden.

Alles zag er goed uit natuurlijk. De auto heeft een chip op het voorruit waar men dus de tolwegen mee traceert. Dan kan je precies zien aan het einde van de rit als we de auto weer inleveren wat je kwijt bent aan tol. Er zijn een paar tolwegen in Dubai. We zullen het wel zien natuurlijk.

Toen dit klaar was gingen we weer naar boven toe om de laatste dingen te verzamelen voordat we naar Al Ain gingen. Dit ligt op ongeveer 156 km van Dubai af het land in. Maar we hebben TomTom (tot zover natuurlijk) de kaarten zijn niet up to date ! Nou we gingen de reis aanvaarden. Met volle moed stappen we in de auto. Gelukkig is het gewoon rechts rijden. In het begin ging het allemaal wel goed, het klopte allemaal maar toen versloeg TomTom er in. Gelukkig kunnen we ook nog borden lezen en we vervolgen onze weg naar Al Ain. Dit was een rustige weg met hier en daar een omweg (waren met de weg bezig) Maar gelukkig nu niet want het is Vrijdag (Zondag voor de Arabieren ! Gebedsdag).

Al Ain Route | klik voor uitvergroting

Onze eind bestemming was Jebel Hafeet - Al Ain. Dit was de hoogste berg bij Dubai. Het laatste gedeelte moesten we de berg op. Dat was ruim 8 km. Toen we daar aankwamen was het niet druk. Maar dat geeft niets. We hebben weer foto’s gemaakt en film. Daar hebben we ook even koffie gedronken. Daar boven was ook een mast. Deze staat ook weer verscheidende keren op de foto en een paar keer op de film.

Berg Jebel Hafeet

Jebel Hafeet is een hoge berg in de de Verenigde Arabische Emiraten aan de rand van Al Ain. De berg omgeeft eigenlijk een deel van de grens met Oman. De berg rijst 1240 meter en biedt een indrukwekkend uitzicht over de stad, met een rijdbare weg te breiden naar de top. Jebel Hafeet was een bekend oriëntatiepunt door uit het gebied van de geschiedenis en is een eigentijdse toeristische attractie. Een uitgebreid systeem van natuurlijke grot slingert zich door Jebel Hafeet. De Jebel Hafeet Mountain Road verlengt voor 7,3 mi (11,7 km) op de berg, de stijgende 4000 ft (1219 m) Met 60 hoeken en drie rijstroken (twee klimmen en een dalend) De weg schalen de berg en eindigt bij een parkeerplaats met alleen een hotel en een hotel behoren tot heersers van het land. Jebel Hafeet Road, is een zware uitdaging voor fietsers. Daarom is een jaarlijks de weg fietsen competitie wordt georganiseerd door De Jebel Hafeet Mercure Challenge. De wedstrijd wordt gehouden in januari. De fietsers hebben tot acht procent beklimming van Jebel Hafeet Mountain rijden. Mensen uit de hele wereld komen hier in januari om deel te nemen aan deze wedstrijd. Jebel Hafeet heeft dus sterk invloed op toerisme in Dubai. Jebel Hafeet Road, is een van de meest bekende toeristische attracties. Moet u niet missen en een kans maken om deze toeristische plek te bezoeken.

Jebel Hafeet - Al Ain

Jebel Hafeet - We gaan omhoog!

Jebel Hafeet - Al Ain - Met uitzicht op buurland Oman.

Jebel Hafeet - Mercure Grand Hotel en de rtv mast

The top of Hafeet Mountain

Toen we dit bezocht hadden gingen we weer naar beneden toe. Het auto rijden ging natuurlijk goed, al is het wel zo dat je wel moet op blijven letten op de overige weg gebruikers. Ja het is Nederland niet. Toen we beneden aankwamen gingen we even wat eten opzoeken. Dat was op zich niet moeilijk maar het ligt altijd ergens anders dan je zelf bedoelt. We hebben een croissant gehad en wat drinken. Daarna gingen we weer op pad. We zijn ook nog even bij de grens met Oman geweest. Al Ain ligt bij de grens van Oman. Hier konden wij niet doorheen. De auto mocht er niet langs.

Daarna zijn we weer verder gereden. Hepke wou ook nog kamelen zien, die hebben we gezien natuurlijk. Daarbij hebben we onderweg ook nog wat woestijn zand op gepakt in een flesje waar douche spul in zat. Het plaatsje waar we dit zand weg hebben gehaald is Al Faq.

Daarna zijn we weer naar Dubai gereden. Onderweg hebben we nog even getankt, de tank weer vol voor morgen. We zagen Burj Khalifa al staan. Ja, die kan je ook niet missen. Toen via een kleine omweg kwamen we weer bij het hotel uit. Ja de wegen veranderen wel eens en dat klopt dan niet meer met TomTom.

Toen we thuis kwamen hebben we wat thee gehad en zijn we weer richting Burj Khalifa gegaan waar we wat nacht foto’s en film wouden maken van de Burj Fountain. Eerst hebben we even wat gegeten. Het was pizza dit keer. We hebben 1 pizza samen opgegeten. Daarna naar de voorstellingen toe. We hebben verscheidende film en foto opnamen gemaakt van de Burj fountain. Tot slot hebben we nog een ijsco gehad en hebben we wat nacht foto’s gemaakt van Burj Khalifa. Toen dit allemaal klaar was gingen we weer naar het hotel toe. Daar hebben we nog even het reisverslag bijgewerkt en de boekhouding bijgewerkt. Het was weer een volle dag vandaag en weer veel gezien en gedaan. Wat we morgen gaan doen lezen jullie dan morgen weer !

9 April 2011

Dag : Zaterdag
Gereden : 96 km

Dubai Route | klik voor uitvergroting

Vandaag zijn we er even op uit geweest in Dubai met de auto. Na een goed ontbijt zijn we rond 10.15 uur vertrokken naar het strand, Jumeira Beach. Dit is het openbaar strand vlakbij ons vorig hotel Jumeira Hotel. Maar we moesten er eerst maar eens komen. Met behulp van TomTom en de kaart lezer en de borden zijn we op de bestemming gekomen. We hadden een mooi zicht op Burj Dubai en het Jumeira Beach Hotel.

We zijn even naar de entree van het hotel gegaan en we zijn ook even binnen geweest. Je kon natuurlijk zo doorlopen en we wilden even bij de zwembaden kijken of het strand maar daar stond een security man met papier in zijn hand. Hier kan hij controleren dat ze in het hotel zitten of niet. Wij hebben nog even een foto gemaakt van Burj Dubai en we zijn weer naar binnen gegaan. Daar hebben we wat fris gedronken. Dat kon natuurlijk wel.

Toen we dit op hadden gingen we weer naar het openbaar strand. Het was er al lekker druk. We zijn ook even in zee geweest, lekker verfrissend. Daarna nog even zonnen en toen gingen we weer verder met de auto. Onze volgende bestemming is Umm Suqeim. Hier stond een tv mast 6 jaar geleden maar die is er niet meer. Deze is in 2009 neergehaald. Maar nu staan er woningen op. De mast is er dus niet meer maar de antenne zitten in de WTC toren downtown.

Daarna zijn we maar Marina Mall Dubai gegaan. Dat moesten we wel even via om wegingen maken. Er waren allemaal weg werkzaamheden rondom. Maar we hebben het gehaald. Daar hebben we wat gegeten en gedronken. Nog wat kleine souvenirs gekocht en toen zijn we naar De Palm gegaan. Hier waren we 6 jaar geleden ook maar toen konden we dit niet op aangezien men nog aan het bouwen was ! Maar nu is het voor het grootte gedeelte klaar. Nog lang niet helemaal maar toch wel aardig wat. We zijn bij allebeide uiteinden geweest, het oostelijk deel en het westelijk deel en ook in het midden, het Hotel Atlantis. Om dit te bereiken moesten we wel een tunnel door. Dus onder het water door ! Wel grappig. Er waren veel toeristen bij het hotel Atlantis. Ze wilden allemaal op de foto met als achtergrond Atlantis.

Toen we dit gehad hadden moesten we weer proberen om bij het hotel te komen. We gingen eerst maar even naar Jumeira Beach. We moesten nog wat zand hebben. Dus zand van het strand gedeelte. We hebben al woestijn zand en nu het zand van het strand.. Toen we dit hadden gingen we maar richting het hotel. Even de route intikken en als het goed is moet het geen probleem opleveren.

Marina Mall

Op de Palm

Hotel Atlantis, op de Palm

Hotel Atlantis, op de Palm.

Op de Palm.

De reis ging goed en we zijn goed thuis gekomen. Toen we thuis kwamen hebben we alle spul even opgeruimd en gingen we even wat eten. Dit was aan de voet van Burj Khalifa bij een lokaal restaurant. Hier hebben we pizza en koffie gehad. We werden ook nog getrakteerd op een voorstelling van de Fountain.

Daarna zijn we nog even bij de Fountain geweest. We moesten een kwartiertje wachten en vervolgens hebben we nog een voorstelling bekeken. We werden een beetje nat van het spat en/of stuif water. Maar goed, dat geeft niets. Toen we dit hadden bekeken gingen we naar het hotel toe. Daar hebben we nog even een verhaal gemaakt en de boekhouding en opfrissen. We hebben ook nog een drankje in de lobby gehad. Een bier (a EURO 6 à Heineken) en 4 EURO voor een vers geperst (niet dus) sinasappelsap. Daarna zijn we weer naar de kamer gegaan. De laatste had aan het verhaal gedaan en toen was het weer tijd om naar bed te gaan. We hebben ook nog even besproken wat we morgen gaan doen. Wat dat is dat zien we morgen wel weer !

10 April 2011

Dag : Zondag
Gereden : 347 km

Vandaag gaan we naar het oosten toe. We zijn vanmorgen rond 09.30 uur vertrokken van het hotel. Op zich zou het niet een te moeilijke rit worden…maar je weet maar nooit. We moesten eerst maar eens naar de snelweg toe. Al met al is het goed gegaan. We leven nog. Het is gewoon goed opletten op de medeweggebruikers. Ze halen links en rechts in…en dat op 7 banen !

Als je een afslag moet hebben dan moet je goed op de borden letten ! Het kan best zo eens zijn dat je dan een afslag mist ! Maar dat is niet gebeurd. Een goede kaart lezer en TomTom en de borden…is het toch allemaal goed gekomen. Onze eind bestemming was de grens met Oman, richting Noord Oost. We zijn eerst halverwege Ajman blijven steken want er stond een mast..Die hebben we even bezocht. Een Arabier vroeg dat we de weg al kwijt waren. Toen we de mast hadden gevonden even op de foto en we gingen weer op weg naar de grens van Oman.

Al Jeer Route | klik voor uitvergroting

Cement fabriek

Dorpje: Al Jeer

Na een krappe 2 uren kwamen we bij de grens van Oman aan. We hebben voor een controle punt gestaan en toen zijn we weer teruggegaan. Toen we terug gingen zijn we in het dorp even op een viewing point geweest. Hier had je een overzicht van de zee en mensen die aan het vissen waren. Daarna verder gereden en bij een supermarkt wat te drinken en te eten halen. Dit hebben we even opgegeten en vervolgens onze reis weer verder vervolgd.

De volgende stop was Al Manar Mall in Ras Al-Khaimah. Hier hebben we wat gegeten en rond gewandeld. Toen we dit bezocht hadden zag Hepke een mast en we proberen er naar toe te gaan.  Hepke heeft er totaal 2 gespot. En we hebben ze ook beide bezocht. M.b.v. TomTom en de kaartlezer kwamen we er natuurlijk. Onze volgende stop op de terug weg was ook een mast. Deze konden we vanaf de weg zien en dat ging ook allemaal goed.

Daarna gingen we door naar Umm Al Quwain. Daar was een mooie rotonde met een adelaar en paarden rondom. Leuk gezicht. Overigens het weer was ook een beetje bewolkter geworden en ja hoor we hadden de eerst spetter gehad in Dubai. Daarna gingen we weer verder. Onze volgende stop was een mast in Ajam. Deze was wat moeilijker te bereiken maar we hebben het gehaald ! Het weer was nog telkens donker en grijs, als dat maar goed gaat !

Daarna gingen we richting Dubai. Dat was natuurlijk ook weer een spannende rit. Maar we hebben ons hier ook weer door heen geslagen. Onderweg heeft het wel en paar druppen geregend. We zullen straks wel even zien hoe en was. Om 18.40 uur kwamen we weer in het hotel. Hier hebben we nog even wat gedronken en toen zijn we richting Dubai Mall gegaan. Daar hebben we pasta gegeten. En wat te drinken. Toen we dit ophadden gingen we weer richting het hotel. Daar hebben we de boekhouding en het reisverhaal bijgewerkt.

Later die avond heeft het nog een keer goed geregend en geonweerd Tevens is het ons gelukt om een bliksem die de Burj Khalifa opgevangen heeft Op film te zetten. Mooi gezicht hoor ! Wat we morgen gaan doen is nog niet helemaal zeker. Maar dat zien we dan wel weer !

Onweer en diverse keren een bliksem inslag in de top van Burj Khalifa

De lokale vismarkt

Ras Al-Khaimah

11 April 2011

Dag : Maandag
Gereden :  0 km

Vanmorgen weer vroeg op en weer een ontbijt nemen. We hebben vandaag een autoloze dag. We gaan de laatste dingen doen in Dubai want morgen vertrekken we naar Abu Dhabi. We hebben de omgeving nog even verder bekeken. Wat rond gewandeld. We hebben lekker een bakje koffie gedronken met wat lekkers erbij. Dit hadden we wel verdiend. Het was vandaag wat een bewolkte dag en zo nu en dan een spatje regen. Veel minder als gister avond ! Daarna hebben we nog diverse souvenirs gekocht onder andere ook voor ons zelf.

Daarna weer naar het hotel gegaan. Hier hebben we een kaart gemaakt op de computer en als het goed is wordt deze vandaag verstuurd naar de familie leden en de buren. Tevens hebben we een mail gemaakt voor de collega’s van Sibbele en Hepke. Afwachten maar dus.

Rond een uur of 18.00 uur zijn we richting Dubai Mall gegaan. Daar hebben we lekkere pasta gehad met drinken. Weer lekker vers gemaakt. Vult goed. Daarna nog even geld pinnen en een ijsco (toetje) gehad. Toen zijn we weer naar buiten gegaan waar we de laatste avond foto’s konden maken van Burj Khalifa en de Dubai Fountains.

Daarna naar het hotel waar we lekker gedoucht hebben en de boekhouding en verslag gemaakt hebben. Morgen vertrekken we naar Abu Dhabi zoals we al zeiden in het begin van het verhaal. We moeten hier voor 12.00 uur uit zijn en onderweg zullen we nog wel een paar keer stoppen. Hoe het een en ander gegaan is dat zien we morgen wel weer !