Home

Foto's

24 November 2003
Accommodatie : Regal Airport Hotel Hong Kong

Om 08:00 uur plaatselijke tijd, kwamen we aan in Hongkong. We hebben wel wat turbulentie gehad in het vliegtuig maar we hebben het overleefd. We hebben een dagdeel in het Regal Airport doorgebracht. We hebben een paar uur geslapen en verder nog wat rondgekeken.

We hebben ook wat gegeten op het vliegveld en jawel hoor het was MC Donald…Hier hebben we goedkoop gegeten…Een complete maaltijd voor HKD 22 of € 2,20…!!!! Na al dit lekkers zijn we weer naar de kamer gegaan waar we ons klaar maken voor vertrek naar Auckland. Het vliegtuig vertrekt om 21:05 uur.  We kwamen op 25 November 2003 rond 12:30 uur aan in Auckland…

25 November 2003
Dag : Dinsdag
Weer : zo nu en dan regen

: New President Hotel Auckland

Er was een lange rij voor de douane. Om ongeveer 14:00 uur gingen we met een taxi busje naar het hotel toe. Rond 14:30 uur kwamen we aan in het hotel. Na alle spul weggezet te hebben zijn we wat gaan lopen. We zaten vlakbij de SkyTower. De totale hoogte van de SkyTower is ongeveer 300 m. Wij zijn op 180 m geweest. We hebben daar afgesproken om te eten die avond.

Rond 16:30 uur gingen we richting de SkyTower. Toen we boven kwamen zijn we eerst naar het observatie deck geweest om van het uitzicht te genieten. Na de foto sessie zijn we een verdieping hoger gegaan waar we hebben gegeten. Dit was niet zo best aangezien het maar een klein beetje was voor veel geld, maar we moesten toch wat eten ! Een klein stukje vlees voor ± $30,- De toren draaide heel langzaam in de rondte. We hebben wel een prachtig uitzicht over Auckland. Na het eten gingen we weer naar het hotel toe waar we ons klaar maken voor vertrek !

26 November 2003
Rit : 225 km

Accommodatie
: Aotearoa Lodge Whitianga (Coromandel)

Er is een klein voorval geweest die nacht. De WC was op slot We konden de deur niet meer open krijgen, maar uiteindelijk is het allemaal wel weer goed gekomen. Tegen 10:00 uur uit gecheckt en de auto was gearriveerd. De auto werd gebracht door budget zelf. De auto was een Diamond station wagen, kleur grijs.  Toen we weg gingen regende het een beetje. Sibbele is begonnen met rijden..Dit was wel weer even wennen maar na een tijdje ging het weer als vanouds. We moesten die dag ongeveer 200 km rijden naar Whitianga. Op aanraden van budget gingen we de toeristische route doen. Dit was ook heel mooi ! We zijn verschillende keren gestopt, aangezien het heel mooi was allemaal ! Ja en dan maak je maar foto’s !

Later op de dag werd het weer telkens beter. Onderweg hebben we een broodje gegeten die we gekocht hebben. Toen we aan het lunchen waren hebben we de korte broek maar aangedaan, de vakantie is begonnen !! Toen we in Whitianga aankwamen hadden we een mooi motel cq huisje met alles erop en er aan. Na het eten hebben we nog wat gewandeld.

27 November 2003
Rit : 118 km

Vanmorgen hebben wat boodschappen gedaan. Vanavond gaan we zelf koken. Het was lekker ! Verder zijn we de hele dag erop uit geweest. Vanuit Whitianga zagen we 4 rotsen staan en daar zijn we naar toe geweest (Cook Beach) Daarna naar Cathedral Cove gegaan. Daar kon je een lange wandeling maken naar de rotsen. Pa en en ma zijn na 15 minuten gestopt, het was erg stijl en je moet ook weer terug lopen. Sibbele en Hepke zijn wel geweest en hebben diverse foto’s cq film gemaakt. Was wel een hele klim maar wel de moeite waard !
Daarna gingen we naar Hot Water Beach. Bij EB op het strand moet je daar een gat graven in het zand en dan komt het warme water wel omhoog. Dit water is zeer warm, je kan je voeten wel branden !!! Hot Water Beach wordt druk bezocht door touristen. Je moet dit meegemaakt hebben anders geloof je het natuurlijk niet.

Hot Water Beach

28 November 2003
Rit : 305 km

: Union Victoria Motor Lodge

We vertrokken om ongeveer 09:00 uur uit Whitianga. En we gingen vandaag richting Rotorua. We hebben ook maar kaarten(broers, zus, ouders etc…) op de post gedaan…

Natuurlijk moest er onderweg ook weer bakkie gedronken worden. Na het bakkie gingen we richting Mt Maunganui, deze berg is 232 meter hoog. Hier was ook een zeer mooi strand. Tevens hebben we wat schelpen gezocht. Na al deze indrukken zijn we weer verdergegaan. We waren op zoek naar een mast. Deze hebben we uiteindelijk wel gevonden in Kaopukairua, maar we moesten er wel naar vragen en dat ging ook goed. Daarna zijn we richting Rotorua gegaan. Onderweg hebben we boodschappen gedaan. We hebben ook nog even de mail gecheckt….

29 November 2003
Weer : Mooi weer

We gaan vandaag naar de geisers toe in Rotorua. Dit was prachtig. Het was vandaag warm weer. Er is film gemaakt over deze hele dag… Daarna zijn we de stad in geweest en wat geshopt.Om ongeveer 16.30 zijn we opgehaald vanaf ons hotel waar we een maori en hangi concert bijwonen. Met dans en muziek en lekker eten op de traditionele wijze klaargemaakt zijn we rond 20.30 weer vertrokken richting ons hotel. Een zeer geslaagde dag was dit. We moesten ons ook weer gereed maken voor vertrek naar Turangi.

30 November 2003
Rit : 195 km

Accommodatie : Tongariro river motel Turangi

Vanmorgen zijn we om ± 09.30 vertrokken richting Turangi. Onderweg hebben we nog een Mud-pool bekeken en een geiser. We zouden eerst een heel park bekijken met nog meer geisers maar op een gegeven moment heb je ze ook allemaal wel bekeken en dus besloten we om dat niet te doen. Dan maar een enkel mud pool en een geiser. Tevens hebben we ook onderweg nog een zeer mooie waterval bezocht, de Huka Falls. Dit was de moeite waard en we hebben ook toen maar even gewandeld om niet altijd maar in de auto te zitten. Onderweg hadden we ook een taak om een mast te spotten. We hebben de mast gevonden maar we konden er niet bijkomen. Dan maar op een afstand een foto gemaakt. Deze mast staat overigens aan de rand van Lake Taupo. We konden er niet echt bijkomen…was te ver van de route af vandaar. Later die dag kwamen we uiteindelijk wel in ons huisje aan, we hebben wat chinees gehaald en een stukje gewandeld.

1 December 2003
Rit : 128 km

Om ongeveer ± 09.30 zijn we in de auto gestapt voor een dag er op uit naar Tongario National Park. Onderweg hebben we zeer mooie foto’s gemaakt. Bv Mt Tongario 1967 m hoog. Daarna foto’s gemaakt van de berg Mt Mgaunuhoe 2291 m, waar we ook een groepsfoto hebben gemaakt. Daarna zijn we doorgereden naar Whakapapa. Daar hebben we een route gewandeld van ± 2 uur naar de Taraniki Falls aan de voet van de Mt. Ruapehu 2797 m. Na vele zuchten en zweet druppeltjes hebben we dit gehaald. Toen hadden wij wel een broodje met een kopje koffie verdient zeiden we zelf tegen ons.

Met de auto de berg opgereden tot een hoogte van 1630 m waar we een foto op een stuk sneeuw hebben gemaakt. Onderweg naar Turangi nog een paar keer uitgestapt. In het huisje hebben we zelf eten klaargemaakt en daarna nog een route van ongeveer 1,5 uur gewandeld. Dus vandaag hebben wij de nodige sportiviteit en prestaties wel weer geleverd. O ja, en niet te vergeten ma is over een grote hangbrug gewandeld. Weer een mijlpaal in haar leven !!!

2 December 2003
Rit : 335 km

Accommodatie : Dupont motel Wellington

Vandaag de rit van Turangi naar Wellington Dit is een lange rit !! We zijn om ongeveer 09.40 vertrokken naar Wellington. We hebben pas koffie gedronken in Bulls. Onderweg hebben we ook even getankt. We waren om ongeveer 14.50 in wellington. Nadat we de auto leeg hadden zijn we nog even aan de wandel gegaan. We hebben ongeveer 1 uur gewandeld. We hebben vandaag ook pizza gegeten in de Firemans café. En let wel, pa heeft voor het eerst pizza gegeten !!!!!! Een mijlpaal !!! PS. De première van Lord of The Rings deel 3 was vandaag in Wellington. Een hele gebeurtenis op TV was er. We hebben een krant gekocht..

3 December 2003
Weer : Redelijk
Rit : 40 km

Om ongeveer 09.45 zijn we vertrokken richting Mt Kaukau waar we een TV mast hebben opgezocht in de mist. Het was een barre tocht !!! waar geen eind aan kwam. De route bracht ons telkens hoger en hoger…het was alleen maar omhoog. We waren ook blij dat we boven waren aangezien we ook niets zagen in de verte… dus nog maar even wat verder lopen en toen opeens na± 350m stond de mast voor ons. We hebben natuurlijk vele foto’s gemaakt toen. Er waren ook nog monteurs bij de mast en we hebben er zelfs even mee gesproken…dat was wel leuk opzich…We hebben het ook nog gefilmd….Grappig.

Na ongeveer een uur trok de mist weer op en toen werd ons wachten beloond. Daar stond een grote mast…tevens zagen we de huizen in het dal ook staan. Dat was dus wellington. We hebben weer vele foto’s gemaakt toen ook van de omgeving. Na al deze indrukken zijn we weer naar beneden gegaan. Dit ging wel makkelijker dan omhoog… maar dat viel soms ook nog wel eens tegen. We hebben vanmiddag later nog wat boodschappen gedaan en bij de haven gewandeld op de pier. Vanavond de boel weer gepakt voor de reis die we morgen per boot naar het Zuider eiland brengt. Pa was bijna zijn beurs ook nog kwijt tijdens onze wandel maar een eerlijke vinder heeft hem terug gebracht. Sibbele en Hepke zagen het en herkende de beurs. We hebben overigens ± 1350 km gereden met de auto ??

4 December 2003
Rit : 182 km

Veerboot : Interislander

Vertrek Wellington 04 dec. 2003 om 09.30 uur (half uur voor vertrek inchecken)
Aankomst Picton 04 dec. 2003 om 12.30 uur

Accommodatie : Marahau Lodge Abel Tasman

Kwart over 8 zijn we vertrokken uit het hotel richting de veerboot voor de overtocht naar het Zuider Eiland. We hebben de auto ingeleverd bij de haven. We hadden geen tijd meer om af te tanken, dus we moeten straks wat meer betalen maar dat wisten we dat dat zo was. De boot had wat vertraging en zodoende gingen we pas om 10.15 weg richting Picton. Pa heeft zijn pet ook verloren op de boot. Het was een leuke boottocht. Het was mooi weer. We kwamen rond 13.00 uur aan in Picton. We hebben de bagage opgehaald en de auto, het was nu een rode stationwagon. Op weg naar Abel Tasman National park in Marahau…We gingen via de Queen Charlotte drive. Dit is een toeristische route, maar wel een hele mooie….. We hebben onderweg wat boodschappen gedaan en we kwamen rond 19.00 uur aan in Abel Tasman national park. We hebben de was even gedraaid en een eindje gewandeld. Was een mooie omgeving, erg rustig en mooie natuur.

5 December 2003
Rit : 50 km

Van Abel Tasman naar Motueka gereden. Bij de zee zijn we even uit de auto gegaan aangezien er “water taxi’s” te water gingen…dit was wel een leuk gezicht vandaar. Daarna ging onze reis verder naar Motueka. Daar aangekomen was ons doel Emaillen, boodschappen en wat rondlopen. Emaillen ging goed. JGW heeft nog gebeld toen we aan bakje koffie zaten op het terras. Hij had net een mail verzonden met een foto van Naomi. Weer de mail checken en ja hoor, Naomi met sinterklaas muts op. Leuk !

Nadien verder gelopen en boodschappen gedaan. De memory stick van Hepke en Sibbele hebben we op een CD gekregen. Dit ging natuurlijk weer via Aken en Keulen..maar het is gelukt.. We deden dit bij een drogisterij..Ze konden 1 memory stick (die van JGW) niet goed lezen….de manager zei dat het wel goed kwam en we moesten maar even wachten…na een uur was deze nog niet klaar….We hebben de overige foto’s wel op CD laten zetten. We zijn later teruggegaan naar de plaats waar we de mail hebben nagekeken. En wat gebeurde er toen ? Hij las de memory stick zonder problemen….nou, nou nou…..dat is me toch wat….

De memory sticks zijn leeg en wij hebben een CD met de foto’s erop. Na al dit spektakels zijn we weer naar ons huisje gegaan. We hebben het eten klaar gemaakt en tijdens het eten kwam een hond ons vergezellen. Dit was een hond van het merk Labrador. Deze ging na een tijdje weer gewoon weg maar was wel leuk. Na het afwassen gingen we een stukje lopen in het Abel Tasman National Park. We hebben ongeveer 1½ uur gelopen. Het werd ook al een beetje schemerig dus we moesten maar weer naar huis toe. Thuis gekomen zijn we met de kaarten begonnen voor het thuis front. We hebben natuurlijk tijdens onze wandel toch wel foto’s gemaakt en film. We maken ons ook klaar voor vertrek naar Kaikoura. PS. We hebben ook nog WAD gelopen, was echt wel mooi om te doen en om mee te maken. Vloed kwam ons snel achter de hielen aan !!!

6 December 2003
Weer : Redelijk weer
Rit : 316 km

Accommodatie : Willowbank Motel Kaikoura

We zijn om ongeveer 08.30 uur vertrokken richting Kaikoura. Onderweg een paar boodschappen gedaan en de kaarten gepost. Halverwege richting Kaikoura nog wat foto’s gemaakt van dolfijnen en zeehonden in zee, en sneeuw bergen. Na al deze indrukken kwamen we spoedig aan in Kaikoura. En we zagen zelfs sneeuwbergen vanuit ons huisje waar we verbleven . We hebben het eten klaar gemaakt voor vanavond. Daarna nog wat gewandeld in de buurt en we zijn zelfs op het uiterste puntje geweest in Kaikoura. Was ook wel mooi. We gaan morgen een excursie doen, walvissen bekijken….dit zal leuk worden. Nu maar hopen dat het doorgaat !

7 December 2003
Rit : 203 km

Excursie : Whale Watch Kaikoura
The Whaleway Station, Kaikoura

Accommodatie : Ashleigh Court motel Christchurch

Het was weer prachtig weer vandaag. Nu maar afwachten dat de excursie doorgaat ! Alles hangt af van het weer…Maar we hebben geluk !!! Het gaat door ! We zijn om 10 uur ingecheckt bij de walvisexcursie. Om 10.30 uur vertrokken we per bus naar de haven. Met de boot de zee opgegaan. Het ging supersnel, het water spatte als een gek tegen de ramen van de boot aan. Het waren dus hoge golfen !!! Na ± 3 kwartier werd de boot stilgelegd en zochten we naar walvissen. En ja hoor, het wachten werd beloond, daar waren ze dan. Er waren 3 walvissen van het type spermwhale. Ze zijn 17 meter lang en wegen ongeveer 5 ton !

Na ± 10 minuten doken ze weer onder water. Verder zoeken naar walvissen en na ongeveer 15 minuten is de boot weer stil gelegd en zagen we weer walvissen. In de laatste minuten voordat de walvissen weer onderdoken lieten 2 van de walvissen hun staart zien ! Dit was een mooi gezicht. Na ± 2½ uur gingen we weer naar de kust en onderweg hebben we nog wat dolfijnen gezien. Met de bus ± 7 min weer terug bij het vertrek punt. We hebben daar eerst maar een stukje brood gegeten en de indrukken verwerkt !

Ja we moeten weer verder wat Christchurch ligt te wachten op ons. Dus hup de auto in ! we vertrokken rond 14.00 uur. We hebben onderweg een aantal pit stops gemaakt. We zijn ± 18.00 uur in Christchurch aangekomen. We hadden niet veel zin om eten te komen dus zijn we opzoek gegaan naar een chinees. En ja hoor, deze zijn er ook. Na al dit lekkers zijn we op pad gegaan. We hebben een mast bezocht. Deze was op Mt Sugarloaf (hoogte ± 496 m) Dit was een mooi uitzicht en een zonsondergang. Heel mooi allemaal… We zijn weer gezond en wel op de beganegrond gekomen en zijn richting ons huisje gegaan voor de nachtrust.  We verblijven maar 1 nacht in Christchurch. We vertrekken morgen naar Twizel..

: Ashleigh Court motel Christchurch

8 December 2003
Rit : 292 km

Accommodatie : Mountain Chalets Twizel (Mount Cook)

Vandaag een rit van Christchurch naar Twizel. We zijn ± 09.00 uur vertrokken uit Christchurch..we kwamen rond 14.15 aan in Twizel. We hebben onderweg natuurlijk wat foto’s gemaakt oa van Mt Cook. We hebben tevens wat boodschappen gedaan onderweg. Toen we aankwamen in Twizel hebben we de bagage eerst weer uitgepakt en wat relaxen. Na het eten zijn we naar Mt Cook geweest….om alvast wat te zien van de grootste berg van Nieuw-Zeeland..

Mount Cook

9 December 2003
Rit : 130 km

We zijn eerst wezen Emaillen deze morgen. Daar hebben we ook een foto gezien van onze prinsesje. Tevens hebben we in Twizel wat boodschappen gedaan. We zijn ook naar het VVV kantoor geweest. Daar hebben we overigens gemaild…dit was ook de enige plaats waar dit was. We hebben een excursie geboekt op aanraden van onze motel eigenaar (dit was overigens een man die uit Nederland geëmigreerd was.. We hebben een boottocht geboekt in de Tasman Glacier (Glacier experience) om 14.00 uur.  Dit was een hele ervaring om eens een keer een gletsjer van dichtbij te bekijken. We waren rond ±18.15 uur terug in ons huisje. We zijn toen maar uit eten gegaan. Dit was overigens ook weer heel lekker allemaal. Het was een leuke dag vandaag… We maken ons klaar voor vertrek naar Dunedin morgen..

Mount Cook

10 December 2003
Weer : bewolkt
Rit : 261 km

Accommodatie : Aberdeen motel Dunedin

We zijn ± 09.00 uur vertrokken uit Twizel richting Dunedin. Onderweg hebben we een grote dam gezien in Waitakie. We kwamen rond ± 13.20 uur in ons huisje aan in Dunedin. Nadat we onze spulletjes weer aan de kant hadden gingen we de stad wat verkennen. In Dunedin hebben we ook het steilste straatje met de auto bereden. Er zijn toen natuurlijk ook foto’s gemaakt. We hebben ook een bewijs van beklimming met auto gekregen. Dus we hebben bewijs dat we dit hebben gedaan. Na het eten hebben we nog een stuk gewandeld in de botanische tuin van Dunedin. Er waren daar ook zeer mooie exotische vogels..

11 December 2003
Rit : 70 km

Vandaag gaan we een mast bezoeken. We zijn rond 09.00 uur vertrokken richting Mt Cargill. Daar stond de bewuste mast. Dit was zeker de moeite waard. Een mooi uitzicht hadden we over de stad. Daarna zijn we richting de peninsula van Dunedin gereden. We zijn helemaal op het eind geweest waar albatrossen zijn. Daar hebben we diverse souvenirs gekocht. Op de terug weg hebben we nog een excursie gedaan op een boot. Dit duurde ongeveer 1 uur. Daar hebben we zee robben en aalscholvers en albatrossen gekeken. En wat ook zeer zeldzaam was dat we een witte zeeolifant hebben gezien. De kapitein had het in de 5 jaar dat hij op de boot zat nog nooit meegemaakt. Tijdens de boottocht hebben we ook een albatros zien vliegen. Dit was zeer de moeite waard om eens te zien. Deze albatrossen hebben een spanwijdte van 3 meter…

Na al deze indrukken gingen we onze rijs vervolgen naar de yellow eyed pinguïns. Dit zijn pinguïns die in het wild leven. Je kon ze via bunkers bekijken. We hebben ook een pinguïn gezien met een baby. Op het strand al daar lagen zeeleeuwen te zonnen. Er gingen toen ook een paar pinguïns het water in en er kwamen ook een paar uit het water… Na al deze indrukken zijn we maar even uit eten gegaan…hadden we wel verdiend. We moesten onze koffers ook weer pakken voor vertrek morgen richting Te Anau.

12 December 2003
Dag : Vrijdag
Weer : mooi en bewolkt, later regen
Rit : 300 km

Accommodatie : Anchorage motel Te Anau

We hebben vandaag een reis van Dunedin naar Te Anau. We zijn ± 09.15 uur vertrokken. Het was prachtig weer vandaag ongeveer 25 graden. Onderweg hebben we nog een betonnen brug bekeken in Ballcuta. We hebben hier ook foto’s van gemaakt natuurlijk. Onderweg hebben we onze lunch genuttigd in Riversdale. Toen we onderweg naar Te Anau gingen werd het weer wel minder..We kwamen rond 14.15 uur aan in Te Anau. We hebben weer wat boodschappen gedaan, gewinkeld en vaanvond nog een stukje gereden en gewandeld. En wat we ook nog zagen dat was een schitterende zons ondergang. Dit hebben we nog maar even op de foto gezet…

13 December 2003
Dag : Zaterdag
Weer : eerst mooi, later regen
Rit : 125 km

14 December aan boord van de Milford Sound

Excursie : Real Journey Te Anau
Lakefront, Te Anau

13-14 December . 2003
Overnachtcruise aan boord van Milford Mariner aanvang Milford 13 dec. 2003 om 16.30 uur
einde Milford 14 dec. 2003 om 9.30 uur

We zijn rond 10.00 uur richting de stad gegaan. We hebben de foto’s weer even op CD gezet. Tevens hebben ook maar even de mail gecheckt…Tevens hebben we onze brood bij het meer op gegeten.  We zijn rond 13.00 uur vertrokken naar Milford Sound waar we een nacht excursie zullen doen op een boot. Onderweg naar Milford Sound hebben we veel lupinen gezien. Het weer werd steeds slechter…dat beloofd niet veel goeds dus. Onderweg zijn we ook door de Holmer tunnel (1270 m) gegaan. Dit was spannend. Deze tunnel gaat dwars door een berg heen… We zijn ± 15.30 uur aangekomen bij de milford sound. Het was inmiddels hondenweer..

Nadat we hadden ingecheckt zijn we eerst maar om een bakkie gegaan. Dit moest door de stromende regen naar binnen toe… Maar we hebben het gehaald.. Toen was het moment gekomen om aan boord te gaan. We hebben vele watervallen gezien aangezien het veel regende…. Er waren 6 Europeanen aan boord… 4 Nederlanders en 2 Engelsen… en er waren wel 50 japanners aan boord… niet goed verdeeld aldus… Op de boot hadden we privé slaapplaatsen… dit was goed geregeld… Daar lag het niet aan. Het eten was prima…niks mis mee.

Goed 21.00 uur hebben we nog wat dia’s bekeken van de natuur en Nieuw-Zeeland. Er waren vandaag ook veel zandvliegjes… daar krijg je bultjes van en dat jeukt aardig… Rond 22.00 uur lag iedereen al op bed, behalve wij dus. Het ging ook nog omweren die nacht…was op zich ook wel leuk… We hebben nog een drankje gehad voordat we op bed gingen ! We zijn rond 22.30 uur naar onze hut gegaan…

Maar de nacht was klote !!! Het deinde die nacht verschrikkelijk… dus niet veel geslapen… maar het ontbijt was weer perfect… Onderweg naar de haven was het mooi weer en vele watervallen onderweg… Dus al met al was het een leuke tocht om mee te maken afgezien van de nacht.

14 December 2003
Weer : redelijk weer
Rit : 297 km

Rit van Milford Sound naar Queenstown

Accommodatie : Blue Peaks lodge Queenstown

We zijn heelhuids terug gekomen van de excursie. We hebben de afgelopen nacht niet goed geslapen… Het was rot weer en regende en waaide hard. Om 09.30 uur zijn we aangekomen. Pa heeft de auto gehaald en wat zag hij, er lag allemaal water aan de bestuurders kant… het heeft gelekt dus… bij de achterbank heeft het ook wat gelekt. Toen maar een handdoek gepakt en gedept. Na een klein half uurtje was het weer acceptabel om er in te zitten. Alle water was nog niet verdwenen maar dat deden we onderweg wel naar Queenstown.

Het weer was in ieder geval wel beter dan gisteren met al dat regen. Toen we in Queenstown aankwamen hebben we eerst maar eens uitgepakt en koffie gedronken. We zijn de stad nog even in geweest. Na het eten zijn we nog een stukje aan het wandelen gegaan in de garden van Queenstown. Daar zagen we een zeer grote apeboom. Zo’n boom die is in Nederland al enkele 100’den euro’s waard. (klein aldus) Deze boom was echter wel een aantal metertjes hoger. We gingen via het meer weer richting ons huisje.

15 December 2003
Weer : mooi weer
Rit : 85 km

Het was vandaag een RING dag….Leest u mee, dan kunnen jullie het ontdekken hoe dat in zijn werk ging…We zijn om ongeveer 08.30 uur van bed gegaan, gegeten en klaargemaakt voor een dagje Queenstown. We gaan opzoek naar de munt van Lord Of The Rings trilogie… Deze moet hier aanwezig zijn… We gingen maar eens kijken bij het postkantoor en ja hoor daar waren ze… Er waren een aantal soorten maar we wouden wel eentje hebben. Diegene die we wouden hebben hadden ze nog maar als enige… dus snel gekocht !!  We wisten niet dan Linda ook eentje wou, dus hebben we eentje besteld in Christchurch,… jawel ! we hebben telefonisch contact gezocht met het postkantoor aldaar… en dat is gelukt… Zie later meer.

Na al dit geweld hebben we eerst maar een bakkie gedaan. Daarna gingen we naar de Remarkebles.. Dit is een ski gebied in Queenstown… Dit is ongeveer 550 m hoog… we moesten met de auto wel 13 km omhoog klimmen… Dit hebben we natuurlijk geweten… dit was weer een ervaring rijker en een uitzicht erbij natuurlijk ! Na het uitzicht zijn we weer naar beneden gegaan en boodschappen gedaan voor het avond eten ! We hebben de boodschappen thuis gebracht. Op het verdere dag programma stond ook een gondel tocht bij de berg op ! Dit was de Skyline chalet… Vanuit ons appartement konden we dit aanschouwen. We hebben dit natuurlijk gedaan en was weer een beproeving voor ma !! Dit is natuurlijk met succes volbracht…Het was de moeite waard en een zeer mooi uitzicht… We konden ons appartement zien van die hoogte ! We zijn nadien nog de stad in gegaan wat sibbele wou nog een ring kopen (van Lord Of The Rings) Deze is in Nederland niet te krijgen en is op zich wel heel mooi. Hij heeft deze dan ook gekocht… een roze cold kleurige ring met 9 karaats goud… Een mooie ring !!  Natuurlijk moesten we dit ook weer op de foto zetten allemaal en dat hebben we dus ook wel gedaan…

We hebben overigens lekker gegeten… een plusje voor de kok. Na het eten zijn we het park nog ingegaan, dit was het Dear Park Heights.. Hier zijn opnamen gemaakt van Lord Of The Rings Trilogie. Dit was zeker de moeite waard. We hebben ook nog wat antennes’s gespot. Na al deze indrukken zijn we weer naar het huisje gegaan waar we ons weer klaar maken voor vertrek morgen ! Dit wordt een lange rit !!!

16 December 2003
Rit : 409 km

Accommodatie : Glacier View motel Franz Josef

Vandaag een rit van Queenstown naar Franz Josef Glacier. We zijn rond 08.00 uur vertrokken uit Queenstown. Onderweg hebben we weer diverse foto stops gemaakt natuurlijk. Tevens hebben we ook onderweg koffiegedronken. Dit was in Wanaka in een puzzelland. Dit puzzelland was op zich leuk om te zien en je kon er ook diverse puzzels doen. Dit hebben we maar niet gedaan.. we waren onderweg dus we konden ook niet al te veel tijd verliezen. Om ongeveer 15.20 uur kwamen we aan in Franz Josef Glacier. Daar aangekomen hebben we de was eerst maar even aan het draaien gezet. Daarna zijn we het dorpje ingegaan. Dit was niet zo’n groot dorpje. We hebben besloten met z’n allen dat we maar weer een pizza gingen eten. Na het eten hebben we nog een stukje gewandeld. Daarna zijn we maar op bed gegaan… we hadden ene lange rit achter ons en we moesten morgen ook weer de hele dag op pad.

17 December 2003
Weer : bewolkt
Rit : 83 km

We gaan vandaag even wat op onderzoek uit in Frans Josef Glacier… Vandaag was het eerst mooi weer, later werd het bewolkt. We zijn na het ochtend eten naar Franz Josef Glacier gereden. Daar aangekomen hebben we ongeveer 2,5 uur gewandeld bij de gletsjer.. We zijn ook nog op de gletsjer geweest. Dit was wel erg glibberig. Al met al was het een fascinerend gezicht, we hebben ijs en sneeuw gezien…ook wel weer leuk natuurlijk. Er was nog een gletsjer namelijk de Fox Glacier. Hier zijn we ook even geweest. Maar deze hebben we niet van dichtbij benaderd…van afstand wat foto’s gemaakt en film.

Na al deze indrukken zijn we weer terug gegaan naar het dorp Franz Josef en hebben ons zelf getrakteerd op Chocolade melk. We zijn ook nog een stukje gaan rijden en kwamen pardoes bij de zee terecht. Dit was wel via een krinkel weggetje maar we zijn er gekomen uiteindelijk. Wel een leuk gezicht. Natuurlijk hebben we dit ook met foto’s vastgelegd. Daarna nog enkele boodschapjes gedaan en even op het internet gezeten… en de post gecontroleerd. Na het eten zijn we weer een stukje gaan wandelen… We gaan ons opmaken voor de treinrit van Greymouth naar Chirstchurch. Dit zal ook een hele happening worden..

Franz Josef Glacier

18 December 2003
Weer : mooi weer
Rit : 182 km

Treinrit : Tranzalpine
Vertrek Greymouth 18 dec. 2003 om 14.25 uur  (check-in 14 uur)
Aankomst Christchurch 18 dec. 2003 om 18.35 uur

Accommodatie : Ashleigh court motel Christchurch

Van Franz Josef naar Greymouth en dan met de trein naar Christchurch toe. We zijn vanmorgen om ongeveer 09.30 uur vertrokken. Onderweg natuurlijk nog even koffiedrinken. De rit brengt ons naar Greymouth toe. Onderweg hebben we nog een lunch pauze gehad en de weg vervolgde richting greymouth. Daar aangekomen moesten we de auto natuurlijk ook inleveren. Dit hebben we natuurlijk gedaan. We hebben wat kleine probleempjes gehad toen we de auto inleverden, maar die moesten wij maar even in Christchurch oplossen en niet in Greymouth. Het was wat druk volgens de balie medewerkster. Nadat we dus de kaartjes hadden was het wachten op de trein. Deze kwam natuurlijk al zo spoedig mogelijk. De rit was wat verlaat…al met al kwamen we rond 18.50 uur aan in Christchurch. Onderweg hebben we veel gezien. We hadden zelfs een pit stop bij de arthurs pass. Dit bevindt zich op een hoogte van ± 700 m boven zeespiegel. Op zich was dit heel leuk natuurlik. Tevens zijn we door een tunnel gereden met de trein….dit duurde wel een minuut of 8. Ook wel leuk…het was compleet donker rond om ons heen.

Na al dit gedender op het spoor kwamen we dus verlaat in Christchurch aan. Het was een iets langere rit geworden dan gepland stond. Maar we zijn er goed doorheen gekomen. Nu moesten we nog naar het hotel toe, dit hebben we maar met een taxi gedaan… ja we konden onze bagage natuurlijk niet allemaal met de hand sjouwen naar het hotel toe…de afstand was iets te groot hiervoor. We hebben onze spullen maar inde kamer gelegd en zijn op pad gegaan naar wat eten… we hadden nog niet zo veel gehad deze dag. Tevens hebben we ook maar wat kleine boodschappen gedaan en wat rond gewandeld. We hebben overigens gegeten bij de MC Donalds… dit was wel wat voorhanden.. De winkels waren hier in Christchurch pas om 22.00 uur dicht. Het was een winkelcentrum…diverse soorten winkels waaronder een supermarkt onder een dak.. Even voor de statistieken : We hebben op het Zuider Eiland ongeveer 2985 km gereden..

Christchurch

19 December 2003
Dag : Vrijdag
Weer : bewolkt, later mooi weer
Rit : 0 km

Vandaag zijn we Christchurch maar even ingegaan. We moesten onze dag toch nuttig besteden dachten wij. Het was leuk stap weer.. We zijn mbv een taxi naar het centrum van de stad gebracht. We konden dit ook wel lopend doen, maar we moeten ook weer terug ! We hebben vandaag aardig wat souvenirs gekocht. Natuurlijk de Mail ook nog gecontroleerd. We hebben ook nog een muntstuk van Lord Of The Rings bij het postkantoor opgehaald. Deze hadden we achter uit laten houden vanuit Queenstown. Dit is dus gelukt. Pa en ma hebben er ook maar eentje gekocht. Er waren nog genoeg. Linda ook weer blij met haar munt van Lord Of The Rings.

We zijn ook nog naar Budget Rent a car geweest. Hier hebben we uitgelegd wat er met de auto aan de hand was en dat we een deel van het geld moesten terug krijgen. Na een klein half uurtje en leuk engels gesproeken te hebben is dit natuurlijk gelukt. We zouden wel een restitutie krijgen van de NZD150 dollar. Dit was dus teveel in rekening gebracht door Budget in Greymout. Na deze drukke dag en veel gelopen zijn we ook weer met de taxi naar het motel gebracht. Na het avond eten hebben we onze koffers maar weer gepakt voor de reis van Nieuw-Zeeland naar Australië toe. Pa en Ma hebben nog een eindje gewandeld die avond. Sibbele en Hepke bleven thuis.

20 December 2003
Rit : 10 km

Overzeese vlucht

Datum Toestel Vertrek Tijd Aankomst Tijd |  20/12/2003 QF56 Christchurch 15:35 Brisbane 16:20

Accommodatie : Comfort Inn & Suites Northgate Airport

Vlucht van Christchurch naar Brisbane.

We moesten om 10.00 uur uit het motel. We konden onze bagage wel bij de receptie achterlaten. We hoefden om 13.00 uur pas met de taxi naar het vliegveld van Christchurch gebracht worden. Nadat we de bagage bij de receptie hadden achtergelaten zijn we de stad nog even in geweest om de laatste indrukken van Christchurch in onze geheugen te printen. Nadien zijn we met de taxi naar het vliegveld gebracht. Al het bagage eerst inladen bij het hotel en toen naar het vliegveld toe. Het vliegtuig vertrok pas om ± 16.00 uur. We kwamen 16.30 uur aan in Brisbane…vreemd he… Het tijdsverschil bedraagt 3 uur met Christchurch en 9 uur met Nederland. Hepke is zijn schaar kwijt geraakt bij de douane in Christchurch . Mochten we NIET meenemen…

Er deed zich nog wat voor namelijk, Sibbele en Hepke zijn uit de rij geplukt zullen we maar zeggen. Dit was de rij voor de douane toen we Australië binnen kwamen…de laatste controle aldus… Ze wouden even een praatje maken met ons. Blijkbaar ging het ook over die schaar die Hepke achter moest laten in Nieuw-Zeeland. Ze stelden wat vragen over wie we waren, wat we deden, dat we hier al eerder zijn geweest. Maar al met al mochten we toch doorgaan en ze boden hun excuus aan voor het voorgeval. Maar dat gaf natuurlijk niets. Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.

Ma had een dennenappel meegenomen van Nieuw-Zeeland naar Australië maar deze kwam Australië niet binnen. We moesten deze dus achterlaten bij de douane van Australië. We hebben dus al weer heel wat beleefd onderweg… waren we nog maar net in Australië aangekomen ! Nadat we onze bagage hadden zijn we richting Budget Rent a Car gegaan. We moesten onze auto weer ophalen. Dit is ook weer gelukt natuurlijk. We moesten wel even zoeken om de auto maar we hebben hem gevonden hoor. Het was hetzelfde merk als in Nieuw-Zeeland..dus dat was wel vertrouwd. Het was overigens bij aankomst in Brisbane 27 graden !

Nadat we met zijn allen weer in auto zaten, moesten we de weg natuurlijk wel even vinden naar ons volgende bestemming… We hebben het gevonden en we kwamen rond 19.00 uur aan. We hadden geen tijd meer om boodschappen gedaan dus hebben we daar maar wat gegeten. Na het eten zijn we nog even aan de wandel gegaan. Het was overigens wel sneller donkerder dan in Nieuw-Zeeland… Nadien nog even lekker douchen en toen even bijkletsen en naar bed gegaan.