Home

Praktische reisinformatie
Toerisme website AustraliŽ

Australie | Algemeen | Sydney | Australie 2012

zondag 16 december: Canberra Ė Sydney (circa 300 km)

Relatief lange dag vandaag dus begin de dag vroeg! U rijdt naar Sydney waar u de auto inlevert bij het kantoor van Thrifty in de stad. De reis sluit u af met drie nachten in een centraal gelegen hotel.

Accommodatie:
Harbour Side Apartments

Klik op de kaart voor een uitvergroting

Sydney Harbour National Park

De BridgeClimb is een 3,5 uur durend avontuur en een ervaring om nooit te vergeten. U beklimt Sydney Harbour Bridge, een van de meest moderne wereldwonderen. De BridgeClimb ervaring begint met een uitgebreide uitleg en veiligheidsdemonstratie ter voorbereiding op de klim. Na een intensieve wandeling wordt u boven op de brug beloond met een ongeŽvenaard uitzicht over de schitterende haven van Sydney. U kunt bij zonsopgang, overdag en 's avonds in het donker deel nemen aan de BridgeClimb. Er wordt geklommen in groepen van twaalf. www.bridgeclimb.com.au

zondag 16 december 2012

Vandaag gaan we de rit naar Sydney maken. We gaan vroeg weg, aangezien we ook nog diverse stops onderweg hebben. En we moeten de auto voor 16.00 uur ingeleverd hebben in het stadcentrum. Dus we moeten daar wel op tijd zijn. Daarom hebben we besloten dat we rond 06.30 uur weg gaan. Dus we moesten vroeg op. We konden wel uit checken om die tijd

Het wordt al drukker op de weg!

We gaan rechts af en vermijden de tolweg...

Voordat we de auto inleveren hebben we nog eerst 3 grote masten bewonderd. We gingen eerst naar Hamden Road, de 2de mast was 2 km verder aan de Richmond Avenue en de laatste stond op Gore Hill. het was toen 35 graden. Meer over deze masten klik hier Radio TV AustraliŽ

Rrond 13.00 uur waren wij op de eind bestemming. Accommodatie: Harbour Side Apartments.

Sydney Harbour National Park

AMP Tower

De veerboten varen af en aan, op nog geen 200 meter van het hotel. We gaan hier ook gebruik van maken en is nog altijd goedkoper dan met de taxi. We gaan nu eerst boodschappen (Aldi) doen en dan is het tijd om de auto in te leveren. Daar voor moeten we in city center zijn. En lopen dan terug via de brug.......

Op het kerkplein staat een kerststal met Jozef en Maria en het kindeke Jezus.

Via het stadspark lopen we naar de haven...

NYE 2012. Het thema rond oud en nieuw is dit jaar Embrace..

We zijn bij de haven aangekomen. Het is niet helemaal droog, af en toe een beetje regen bij 30 graden...

Een heel groot cruise schip ligt aan wal. (Carnival Spirit)

We gaan aan de oversteek beginnen, we gaan de brug over. Het weer wordt slechter, meer regen....

We hebben de overkant gehaald, Cahill Walk! Nu nog een stukje lopen naar het hotel....

Cahill Walk

Via een aantal parkjes komen we bij het hotel

Mc Mahons Point. 40 meter van het hotel.

Eerst uitrusten voor dat we met het eten beginnen. Totaal hebben we wel 7 km gelopen vanaf de city center!... Straks nog wat nacht foto's maken en dan naar bed.

De keuken..

Uitzicht vanuit het raam van de kamernummer 41

Luna Park, gaan we ook nog naar toe.

Morgen gaan we de Brige Climb doen, best wel spannend..