Home

16:20

Accommodatie
Comfort Inn & Suites Northgate Airport

Vlucht van Christchurch naar Brisbane.

We moesten om 10.00 uur uit het motel. We konden onze bagage wel bij de receptie achterlaten. We hoefden om 13.00 uur pas met de taxi naar het vliegveld van Christchurch gebracht worden.  Nadat we de bagage bij de receptie hadden achtergelaten zijn we de stad nog even in geweest om de laatste indrukken van Christchurch in onze geheugen te printen. Nadien zijn we met de taxi naar het vliegveld gebracht. Al het bagage eerst inladen bij het hotel en toen naar het vliegveld toe. Het vliegtuig vertrok pas om ± 16.00 uur. We kwamen 16.30 uur aan in Brisbane…vreemd he… Het tijdsverschil bedraagt 3 uur met Christchurch en 9 uur met Nederland. Hepke is zijn schaar kwijt geraakt bij de douane in Christchurch. Mochten we NIET meenemen…

Er deed zich nog wat voor namelijk, Sibbele en Hepke zijn uit de rij geplukt zullen we maar zeggen. Dit was de rij voor de douane toen we Australië binnen kwamen…de laatste controle aldus… Ze wouden even een praatje maken met ons. Blijkbaar ging het ook over die schaar die Hepke achter moest laten in Nieuw-Zeeland. Ze stelden wat vragen over wie we waren, wat we deden, dat we hier al eerder zijn geweest. Maar al met al mochten we toch doorgaan en ze boden hun excuus aan voor het voorgeval. Maar dat gaf natuurlijk niets. Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.

Tolweg

Ma had een dennenappel meegenomen van Nieuw-Zeeland naar Australië maar deze kwam Australië niet binnen. We moesten deze dus achterlaten bij de douane van Australië. We hebben dus al weer heel wat beleefd onderweg… waren we nog maar net in Australië aangekomen ! Nadat we onze bagage hadden zijn we richting Budget Rent a Car gegaan. We moesten onze auto weer ophalen. Dit is ook weer gelukt natuurlijk. We moesten wel even zoeken om de auto maar we hebben hem gevonden hoor. Het was hetzelfde merk als in Nieuw-Zeeland..dus dat was wel vertrouwd. Het was overigens bij aankomst in Brisbane 27 graden !

Nadat we met zijn allen weer in auto zaten, moesten we de weg natuurlijk wel even vinden naar ons volgende bestemming… We hebben het gevonden en we kwamen rond 19.00 uur aan. We hadden geen tijd meer om boodschappen gedaan dus hebben we daar maar wat gegeten. Na het eten zijn we nog even aan de wandel gegaan. Het was overigens wel sneller donkerder dan in Nieuw-Zeeland… Nadien nog even lekker douchen en toen even bijkletsen en naar bed gegaan.

De auto

21 December 2003

Dag : Zondag
Weer : zeer warm
Rit : 308 km

Accommodatie : Bunya Mountains Dalby

Na een goede nachtrust zijn wel weer opgestaan. Rond 09.15 uur zijn we vertrokken naar Bunya Mountains. We hebben in het hotel ontbeten, was lekker… het was vroeg licht hier in Australië. We hebben een lange dag voor de boeg, het was ook weer lekker warm… heel wat anders dus dan in Nieuw-Zeeland. Maar goed, we moeten ook nog wat doen aan ons kleurtje he ! Dit was dus de gelegenheid om nog een tintje donkerder te worden hier in Australië. Onderweg hebben we natuurlijk ook wel gestopt en foto’s gemaakt. Gegeten onderweg in Dalby. Ook prachtig weer bleek later. Het was die dag rond de 36 graden in Dalby. Lekker warm he. We kwamen rond 15.30 uur aan op bestemming. We zaten ± 1100 m boven zeeniveau…dus aardig hoog. Dit was Mt Mowbullan. Het was er zeer stil en ook wel mooi. De wallabies liepen er vrij rond. Echt prachtig. Maar toch was het ook weer stil vergeleken waar we vandaan kwamen maar het heeft toch wel wat. Deze plaats hebben we uitgekozen aangezien Hepke hier eigenlijk heen wou. Er staat hier namelijk een mast die hij heeft ontvangen in Nederland… Dit is wel 10 jaar geleden maar toch. Het heeft wel wat. Dus moesten we hier even heen. Het hele reisschema over de hoop gehaald.

Toen we aankwamen hebben we even wat rondgelopen en foto’s gemaakt. We hebben gelukkig in Dalby wat eten gekocht, dit kon hier niet. Sibbele heeft even gebeld en ze zei dat we maar wat boodschappen in Dalby moesten kopen aangezien de voorraad daar niet zo groot was. Na het eten zijn we nog even naar de TV towers gegaan en wat rondgereden. Wat nazitten en drinken en toen maar op bed.

22 December 2003
Dag : Maandag
Rit : 100 km

Vandaag waren we zeer vroeg wakker, wel vreemd maar ook wel begrijpelijk…het was vroeg licht (rond 05.00 uur) vandaar en de zon scheen al door de ramen heen..Sibbele en Hepke waren al om 07.00 uur van bed !! Het wordt weer een warme dag vandaag… We moesten onze slaap anders indelen de komende dagen. Vroeg op bed en vroeg eraf… Sibbele en Hepke gingen na het eten naar de TV Towers toe om foto’s te maken. Pa en ma bleven achter en gingen even wat wandelen in de omgeving.

Queensland: Toowoomba | Mount Mowbullan | Darling Downs | 26°53'29.25"Z | 151°36'16.43"O | kmz

TV Beelden van ch: AU-0

Toen we bij de masten aankwamen was het prachtig weer. Hepke heeft veel foto’s gemaakt en ook veel verteld over hoe en welke mast hij heeft kunnen ontvangen in Nederland. Hij heeft deze mast 11 jaar geleden (toen er een zonnevlek was) thuis ontvangen. Na dit moois en vele foto’s verder zijn we weer naar ons huisje gegaan waar de koffie al klaar stond. Wat we de rest van de dag gingen doen, dat stond nog niet vast. Er moest volgens de beheerder van de woningen een waterval zijn in de buurt. We hebben dit wat verder nagevraagd en zijn in de auto gestapt om die waterval eens te bezoeken en evt, wat verkoeling op te zoeken (was weer aardig warm)

Maar we reden en reden en we kwamen die waterval maar nooit tegen. Dus hebben we onderweg maar een grote cactus op de foto gezet. Dit was echt een grote cactus. Wel 2 m hoog of meer. Die groeien hier niet in Nederland !!!

Nadat we dus diverse foto’s gemaakt hadden en NIET de waterval zijn we na het middag eten maar een eind gaan wandelen. Pa en Ma hadden wel iets moois gezien onderweg en wouden daar wel naar toe gaan. Dus wij ook mee. We hebben een aardig eindje gewandeld die middag. En na de wandel zijn we naar de kiosk gegaan om een lekkere ijsco te kopen. Daar waren ook inmiddels wat vogels gekomen bij de kiosk. Dit waren rosella’s. Deze kwamen op het voer af wat ze gegeven werd. Er kwamen telkens meer vogels ook halsband parkieten etc. Was een zeer mooi gezicht. De vogels gingen zelfs op je had zitten en dan maar voederen… Ma en Sibbele zijn op de foto gezet en er is ook een film van gemaakt. Dit kan dus altijd worden teruggezien.

Al met al was dit een geslaagde dag al was er niet veel te doen. Je moest jezelf wat entertainen. We hebben nog wat souvenirs gekocht en wat eten… daarna naar het huisje gegaan waar pa met het avond eten is begonnen. Het was weer lekker. Na het eten nog wat gewandeld en we zijn niet zo laat naar bed gegaan… We hebben overigens ook nog een zonsondergang gezien. Was lang niet zo mooi als in Nieuw-Zeeland maar toch. Morgen vertrekken we weer naar de kust, de stilte achter ons laten voor het drukke Surfers Paradise… de gold coast…

23 December 2003
Dag : Dinsdag
Rit : 313 km

Accommodatie : Australis Sovereign hotel, surfers paradise

Zoals al eerder vermeld ging we niet zo laat uit ons bed. We hadden een lange rit voor de boeg. We gaan naar de kust toe.We gingen er om 05.00 uur af…!!!! Ja lekker vroeg. 5.50 zijn we vertrokken met de auto. We hebben de sleutel van ons huisje in de sleutel box gedropt. En er gebeurde toen ook wat “leuks” er zat een wallabie klem tussen de auto en sibbele. Hepke reed de auto naar de weg toe en de wallabie nam een sprint en sprong zo over de auto heen. Hij kon geen kant uit. Gelukkig reed hepke zeer langzaam en hij schrok wel ff. Maar de wallabie is ongedeerd gebleven. Gelukkig maar… Na dit geweld konden we dus rustig in de auto stappen en gingen we onze weg vervolgen naar de kust. Onderweg zijn we nog wat papagaaien tegen gekomen op de weg en hebben we weer foto’s gemaakt natuurlijk.

We kwamen rond 11.30 uur aan in Surfers Paradise en dus ook ons hotel. We hebben ons spul uitgepakt en wat gegeten. In de middag zijn we naar het strand geweest. Maar dit was niet voor al te lange duur…aangezien dat het aardig warm was en we niet zomaar in de zon konden gaan liggen. Er was helemaal geen beschutting voor de zon o.i.d. Dus zijn we na deze korte zon periode weer richting het hotel gegaan maar eerst nog even wat kleine boodschappen doen….

Bij het hotel aangekomen zijn we maar bij het zwembad gaan liggen. Hier was wel beschutting voor de zon en ook nog verkoeling, het zwembad dus. We hebben besloten dat we maar uit eten zouden gaan. Dus rond 17.00 uur zijn we richting de stad gegaan…lopende aldus.In het centrum aangekomen hebben we ook nog wat souvenirs gekocht onderweg… O ja, het waaide aardig die avond…

Na een tijdje rond hebben gewandeld zijn we beland bij een Italiaan… dus we gingen lekker pizza eten… Was heerlijk. Na het eten nog wat bij de kust gekeken en zijn we richting ons motel gegaan waar we rond 21.00 uur aankwamen. In het motel aangekomen te zijn hebben we eerst maar gedoucht en zijn we nog met z’n allen op het balkon gaan zitten en genieten van de avond. We hebben tante Geertje ook nog even gebeld. Na dit nog wat gekletst en zijn we elk naar onze kamers gegaan. We moesten ook nog inpakken aangezien we Woensdag naar Ballina gingen…

24 December 2003
Dag : Woensdag
Rit : 124 km

Accommodatie : Ballina Lakeside holiday park

We hebben dus een rit van Surfers Paradise naar Ballina. Een niet zo lange rit voor de boeg. Het was wel weer zeer warm vandaag. We zijn rond 09.00 uur vertrokken en kwamen rond 11.00 uur aan in Ballina. We hebben wel even bij een benzine pomp de route even gevraagd hoe we er moesten komen. Al met al ging dit dus wel goed. Eerst even inchecken en we hadden elk twee cabines… Dit waren gewoon “houten”huisjes…geen airco…dus zeer warme nachten… Dit was wel even anders dan in Surfers Paradise. We hebben eerst maar even boodschappen gedaan en bij het zwembad gelegen. Dit was wel even lekker. We hebben niet gezwommen in het zwembad maar lekker rusten. Is ook wel eens lekker hoor..

Na het avond eten zijn we gaan wandelen bij de pier. Daar waren nog veel surfers op het water. Tevens hebben we wat dolfijnen gezien. Sibbele en Hepke zagen nog een zeerog. (dit is een platte vis) We hebben ook nog wat foto’s gemaakt op het strand. Het was toen al wat schemerig. Nadien zijn we nog bij kaarslicht samen geweest om kerstavond te vieren. We hadden ook nog een kersttaart gekocht in de middag maar die hadden we in de middag bij de koffie al op gepeuzeld.

25 December 2003, 1ste Kerstdag
Dag : Donderdag
Rit : 104 km

We hebben de afgelopen nacht aardig gezweet…Er was geen airco in de cabines… Dit hadden we nog nooit meegemaakt dat je met kerstnacht en zweet de nacht doorgaat… Was aardig warm..een graadje of 26 in kerstnacht… Wie maakt dat mee nog tegenwoordig…

We gaan vandaag op pad. Dus een eindje rijden… De bestemming is Byron Bay. Hier woonde Jildou Boschma… Maar door omstandigheden moest zei weer naar nederland toe. Dus we hebben haar niet ontmoet daar in Byron Bay. Byron Bay is een leuk plaatsje… maar het was wel erg warm weer. We bezochten daar oa een vuurtoren en het meest Oostelijke puntje van Australië. Natuurlijk hebben we op deze 1ste kerstdag een bakje koffie gedronken met gebak… Was heel lekker. Dit hebben we genuttigd bij een café op het strand… En toen was het al tegen de 30 graden aan…Toen we de koffie ophadden gingen we richting de vuurtoren. Het uitzicht bij de vuurtoren was geweldig. Het waaide gelukkig wat aangezien het lekker warm was. We hebben ook een stuk gelopen… dit omdat we naar het meest oostelijke puntje van Australië wilden… Pa en ma hebben dit niet gedaan. Het ging eerst eindje naar beneden en je moest ook weer omhoog. Dus zei bleven boven en Sibbele en Hepke gingen de barre tocht aan… Al met al viel het toch wel mee hoor… Het uitzicht was daar ook heel mooi… op het meest oostelijke puntje van Australië.

Na de vuurtoren zijn we naar het strand gegaan .We gingen het water opzoeken…nou dit was ook wel nodig hoor… Gelukkig hadden we onze zwem spullen mee…We hebben besloten dat we maar niet op het strand gingen liggen. Het was allemaal zand en geen beschutting tegen de zon… Gelukkig was er ook een plaats bij de weg… dit was wel beschut… hier stonden bomen..Je moest wel een stukje lopen door het zand om bij het water te komen.. Maar dat hadden we er wel voor over. Dus snel de kleren uit en hup het water in…

Na ongeveer 3,5 uur gingen we even op pad… Natuurlijk hebben we hier ook wat gegeten en gedronken… Sibbele en Hepke zijn te voet even op onderzoek gegaan. Ze hebben wat drinken gekocht en wat chips. Onderweg daar naar toe kwamen zei verschillende mensen tegen die ook beschutting zochten onder de bomen. Er zaten zelfs mensen bij die een barbecue mee hadden en gingen lekker barbecuen…wel leuk om te zien.. Na dit alles zijn we weer verder op pad gegaan. Zo hebben we nog 2 stranden bezocht. Aardig wat foto’s gemaakt en film. Tegen het eind van de middag zijn we weer richting Ballina gegaan. Daar aangekomen hebben we maar besloten om chinees te eten. Na het eten weer terug naar onze cabines en zijn we nog een stuk gaan lopen op de pier. Nadien gedoucht en wat gedronken en spullen klaar gezet voor morgen, de reis naar Port Maquarie. Het beloofd weer een zweterige nacht te worden....

26 December 2003, 2de Kerstdag (Boxingday)
Dag : Vrijdag
Rit : 104 km

Accommodatie : Palm Court Motor inn Port Macquarie

We hebben een lange rit voor de boeg. We gaan vandaag van Ballina naar Port Maquarie. We zijn rond 07.30 uur vertrokken en kwamen rond 13.00 uur aan in Port Maquarie. Het was een lange rit en het was ook weer lekker warm. We zijn onderweg wel een paar keer gestopt en hebben natuurlijk ook wat gegeten onderweg. Vanmiddag hebben we boodschappen gedaan… want we konden niet eten in het motel waar we zaten… avond eten althans… en ook niet ontbijten… De mensen hadden vakantie…vreemd he….maar gelukkig was de supermakrt wel open en deze stond als het ware recht tegenover het motel..dus een makkie…

Na de boodschappen zijn we bij het zwembad gaan leggen… Dit was wel lekker… We zijn ook in een bubbelbad geweest… heel lekker warm… Na dit alles lekker gedoucht en zijn we wat gaan lopen in Port Maquarie… We moesten ook nog wat eten dus hebben we wat gezocht… Dit is gelukt natuurlijk… We zijn beland bij een Amerikaans achtig geheel… Net zoals Yankee Doodle in Drachten… Maar dan anders ! Het was zeker lekker…Na het eten zijn we nog een stuk haan lopen op de pier in Port Maquarie.

Na het lopen op de pier en als afsluiter van de avond hebben we maar een ijsco genomen. En toen naar ons motel gegaan. NB. We hebben ook nog een leguaan (het lijkt wel op een salamander maar dan groter)

27 December 2003
Dag : Zaterdag
Weer : bewolkt, geen zon
Rit : 278 km

Accommodatie : Cumberland motor inn cessnock hunter valley

Vandaag een rit van Port Maquarie naar Cessnock, wel een lange rit. We zijn weer vroeg vertrokken uit Port Maquarie, ongeveer 07.30 uur. We gingen via de kust het binnenland in. We kwamen rond 13.00 uur aan in Cessnock. Onderweg nog wat gestopt en foto’s gemaakt natuurlijk. En laten we de film ook niet vergeten he !
We hebben het dorpje even bekeken…het was er vrij rustig, de winkels waren niet allemaal open aangezien het ook een vakantie periode was…

Cessnock was niet een spectaculair dorpje. We hebben maar besloten in het restaurant te eten. Rond 20.00 uur kwam er ook nog een karaoke show.. Hier hebben we niet aan meegedaan. Na het eten hebben we nog wat nagezeten en toen maar op bed. De volgende dag hadden we weer een rit voor de boeg. Dan gaan we van Cessnock naar Blue Mountains.

28 December 2003
Dag : Zondag
Weer : bewolkt mistig
Rit : 291 km

Accommodatie
: Comfort Inn St. Mountains blackheath

Vandaag een rit van Cessnock naar Blue Mountains. We konden vanmorgen rond 07:45 uur pas eten. We waren al zeer vroeg van bed maar konden nog niet naar het eten toe… aangezien het zondag was  Dus dan maar wat later he… Rond 08.30 uur gingen we pas weg. We kwamen rond 13.30 uur aan in Blue Mountains. We gingen via een andere route ipv over de snelweg. Dit was zeker de moeite waard. Onderweg hebben we wat koffie gedronken ongeveer halverwege de route. Toen we in blue Mountains aankwamen was het “mistig” We zitten ongeveer op 1 km hoogte… en hadden dus laaghangende bewolking. Het was rond de 15 graden, heel wat kouder dan 33 graden dat we gewend waren. Na wat boodschappen in Bleakheath en koffie gedronken gingen we ook nog eens uit eten…Na het heerlijke eten dingen we nog even gratis internetten. Service van het hotel. Na het eten weer naar huis toe, douchen, nazitten en op bed !

29 December 2003, Hepke is vandaag jarig
Dag : Maandag
Weer : prachtig weer
Rit : 70 km

Hiep Hiep hoera !! Hepke is jarig !!!! Vandaag hebben we een feestelijke dag, hepke is jarig. Vandaag gaan we de Blue Mountains verkennen. We zijn om ongeveer 09.00 uur vertrokken naar Evans Lookout. Dit was het begin van een reeks wandelingen. Was prachtig weer. Het was een mooi uitzicht. Na dit alles gingen we naar Katoomba. Daar zijn naar de 3 gezusters gegaan. Dat was zeker de moeite waard.

NB. We hebben ook nog een paar SMS gekregen ivm Hepke zijn verjaardag. Grietje en Pa en Ma van Hepke hebben gebeld. Jelle Talsma en Jelle-Geert hebben evenals een SMS verstuurd. NA deze feestelijke mededelingen hebben we eerst maar een bakje koffie gedronken waarna we naar de lookout (van de 3 gezusters) zijn gegaan.

We zijn ook nog naar het visitors centre gegaan. Daar hebben we ook nog wat souvenirs gekocht. Daarna zijn we naar verschillende lookout punten gegaan. Daar had je dus een zeer mooi uitzicht van de 3 gezusters en de rest van omgeving. Bij de 3 gezusters en de rest natuurlijk was het ontzettend druk. Bussen en auto’s komen en gaan. Het was tijd om iets te gaan eten…De tijd staat hier ook niet stil dus wij op zoek naar iets eetbaars… Natuurlijk hebben we iets gevonden en het was ook weer lekker. Na het eten zijn we naar de Toomba Falls gegaan. Dit was een lange trip (wandelen dus)..Sibbele en Hepke hebben deze tocht voltooid maar pa en ma zijn halverwege blijven steken. Het was weer zeer warm…dus ook weer veel drinken.

Toen we overigens bij de waterval aankwamen was dit maar een kleintje vergeleken met wat we wel gezien hebben… maar het was wel leuk om de tocht te doen. Toen we weer terug gingen en pa en ma ophaalden zijn we naar Senic World gegaan. Dit houdt in dat je met een kabelbaan naar beneden kan of met het steilste trein van de wereld naar beneden gaan. Toen we daar aankwamen was het er erg druk… en we hadden geen zin om in de rij te staan. Dus dit hebben we maar niet gedaan. We hebben daar wel even rond gelopen en wat souvenirs gekocht. IJsco gegeten en maar weer naar de auto…Daarna zijn we nog naar een ander lookout gegaan. Dit was ook weer de moeite waard.

Dit was wel een geslaagde dag voor vandaag. We hebben veel gedaan en veel gelopen. Na de wandel perikelen zijn we naar Katoomba gegaan. Hier hebben we maar een pizzeria opgezocht. Daar hebben we maar een pizza gegeten. Toen we het eten op hadden zijn we weer naar de 3 gezusters gegaan voor de zonsondergang. We moesten nog wel een klein uurtje wachten maar de zonsondergang kwam niet…Jammer. Het was te bewolkt. Na deze wel besteedde dag zijn we weer naar ons huisje gegaan waar we wat hebben gedronken en nagezeten. We moesten onze koffers ook weer pakken aangezien we morgen naar Sydney vertrekken.

30 December 2003, pa en ma zijn 35 jaar getrouwd
Dag : Dinsdag
Weer : zeer mooi weer
Rit : 117 km

Accommodatie : Sydney Travelodge

Hiep, Hiep, Hoera !! Pa en Ma zijn 35 jaar getrouwd.

Vandaag dus een rit van Blackheath naar Sydney. Dit wordt een spannende rit aangezien we natuurlijk niet elke dag naar Sydney toe rijden en ook nog het centrum in. Pa wil deze rol wel volbrengen… Sibbele en Hepke doen de kaarten… We zijn vanmorgen 09.15 vertrokken en kwamen rond 11.30 uur aan op plaats van de bestemming. Onderweg hebben we nog koffie gedronken bij MC Donalds. Dit was weer lekker hoor. Onderweg kwamen we ook fietsers tegen die gewoon op de snelweg rijden. Dit zou in Nederland never en nooit niet toegestaan worden. Maar ja, je bent ook aan de andere kant van de wereld waar het wel mogelijk is toch !

De reis naar Sydney verliep verder probleemloos. We zijn eerst naar het hotel gegaan waar we onze bagage achterlieten. Toen we hebben we bij de balie even gevraagd waar we Budget konden vinden. Wat bleek Budget was niet ver van het hotel..Dus dat viel ook al weer mee. We hebben de auto dus afgeleverd en een afleverbewijs opgehaald. Na dit alles zijn we op jacht gegaan naar een broodje. Dit is natuurlijk ook weer gelukt. Was lekker. Na het middag eten zijn we maar nar het opera gebouw gelopen. En natuurlijk hebben de Harbour Bridge ook even bekeken. Ze waren al bezig met de voorbereidingen van het vuur werk op 31 december as. Verder hebben we wat rond gedwaald in de immens grote stad (ongeveer 4,2 miljoen inwoners !)

Daarna zijn we weer naar het hotel gelopen. We moesten ook nog even bedenken wat we met het eten zouden doen. We konden wel wat opzoeken natuurlijk. We zijn richting Oxford Street gegaan. Daar moest vast iets te vinden zijn. We kwamen een Thais restaurant tegen. En hebben maar besloten dat we daar gingen eten. Dit was goed bevallen en smaakte ook voortreffelijk. Na het eten richting het hotel gegaan en gedoucht en wat nagezeten. PS. We hebben op 1 januari 2004 een halve dag tour geboekt door Sydney. Tevens ook een diner in de AMP tower.

31 December 2003
Dag : Woensdag
Weer : mooi weer, bewolkt
Rit : 0 km

Het is dus vandaag Oudjaarsdag cq avond. We gaan vandaag ook op pad om een mooi plaatsje te vinden voor het spektakel van vanavond. We hebben vandaag eerst nog even wat souvenirs gekocht. En tevens wat spulletjes bij elkaar gezocht voor vanavond. Na de nodige koffie en de souvenirs zijn we eerst nog even naar het hotel gegaan. Daar nog wat brood gesmeerd voor vanavond. Dan is het zover. Bepakt en bezakt gingen we naar de Sydney Harbour Bridge. We zijn beland in de Botanical Gardens. We zouden ergens anders heen gaan maar dat was wel een aardig stukje lopen. Dat hebben we dus maar niet gedaan. En waar we nu stonden cq zaten kon je het vuurwerk ook goed zien. Toen we bijna bij de plaats van bestemming waren werd er goed gecontroleerd op drank en scherpe spullen.

Na al deze controles hebben we een plaatsje bemachtigd. We zeiden tegen elkaar dat we een goed plaatsje hadden bemachtigd en een goed overzicht hadden op de Harbour Bridge. We waren er al om 15.00 uur. Dit beloofd een lange zit te worden. Maar dat was ook de moeite waard blijkt later. Je moet er ook wat voor over hebben om het spektakel mee te maken toch !! Na wat gedronken en gegeten werd het langzamerhand wel drukker. Mensen gingen rechts, links, voor en achter ons zitten. Het werd maar drukker.

Om 21.00 uur werd het eerste vuurwerk afgeschoten. Dit was voor de kleine mensen onder ons. Maar was ook al een spektakel. Link en rechts werd er vuurwerk afgeschoten. Dit zal wel met behulp van een computer gebeuren. Achteraf was dit ook al mooi, wat zal 00.00 uur met zich mee brengen… afwachten maar.

Na wat rondgelopen en wachten werd het vanzelf 00.00 uur. Het was inmiddels al aardig druk… overal zaten mensen… Ook het opera gebouw was bezet met mensen… het bleek later dat er ongeveer 1 miljoen mensen te zijn rondom de Harbour Bridge… wat een drukte. Het is inmiddels 00.00 uur en het vuurwerk begon…eerst op de Harbour Bridge en later link en rechts… O jee, wat was dit mooi….zo mooi hadden we alle 4 nog nooit gezien… en dan er zelf ook nog life aanwezig te zijn… machtig… Als laatst kwam de Harbour Bridge weer aan bod. Wat was dat mooi… Totaal schoot er ongeveer 15 minuten vuurwerk de lucht in. En we hebben het allemaal op film gezet. We kunnen het allemaal nog eens nazien. Dit zullen we ook zeker doen ! Misschien wel eind 2004 en dan het vuurwerk op de beeldbuis zetten en zo het vuurwerk mee te maken… Machtig…

Overigens was het weer lekker… het was ongeveer die nacht 24 graden. Heel wat beter dan in Nederland…Het vuurwerk was ongeveer 00.30 uur afgelopen. Toen moesten we nog wegkomen daar. We wachten eerst maar even… zodat de meeste mensen al weg zijn… We waren rond 02.00 uur thuis… het lopen ging in het begin niet zo snel maar langzamerhand kwam er wat schot in..De meeste mensen gingen de kroegen in… Wat wel opviel was dat er geen vuurwerk was in de stad zelf… Toen we weer in het hotel aankwamen hebben we nog wat gedronken en toen maar op bed… Het was een prachtige dag……

1 Januari 2004
Dag : Donderdag
Weer : mooi weer

Nieuwjaarsdag.

Het was weer prachtig weer vandaag. Vandaag gaan we een middag cruise doen van 12.00 tot 18.00 uur. We eten in de AMP tower op buffet basis. We zijn de stad ook nog even ingegaan. Wat was het hier rustig… hoe zou dat kunnen ????

We hebben ons gemeld rond 12.00 uur bij de organisatie van de tour. Daarna rond 12.45 mathilda lunch cruise doen. Op deze Catamaran hadden we een lunch. Voor dat we de boot opgaan eerst op de foto. Deze hebben we later ook gekocht. Daarna werden we afgezet op Darling Harbour waar we op een bus gezet werden. De bus reed ons door Sydney en omstreken rond.

Na deze wel besteedde middag werden we afgezet bij de AMP tower voor een buffet diner. We zaten op ongeveer 250 m hoog. Het eten was prima. Het was wel erg druk.. weer allemaal chinezen en japanners. We werden ook weer op de foto gezet tijden het eten. Deze foto’s kan je ook weer kopen voor $11 NZD dollars…dat is ongeveer € 5,50 per stuk. We hebben totaal 3 gekocht. Nadat we alle 3 de foto’s hadden gingen we op weg naar de Harbour Bridge. Het was een zwoele zomer nacht zullen we maar zeggen. Het was helemaal niet koud… de wind was zelfs een beetje warm… en dat op 1 januari !! Wat een goed begin overigens…niet dat koude gedoe in de winter !! We gingen dus op weg naar de Harbour Bridge… we moesten de brug ook nog over…al zal dit halverwege zijn…dan kunnen we in ieder geval zeggen dat we op de brug zijn geweest. Na een stevige wandeling kwamen we op de brug. We zijn tot de helft gegaan. Na vele foto’s etc zijn we weer teruggegaan naar het hotel. Onderweg hebben we nog wat gedronken vlak bij Circulair Quey (het station van Sydney) We waren rond 22.30 uur weer terug in het hotel. Onderweg hebben we ook nog wat foto’s genomen van het Hide Park en de AMP tower bij nacht. We maken ons op voor de laatste avond in Sydney van deze prachtige vakantie…

2 Januari 2004
Dag : Vrijdag
Weer : mooi weer
Rit : 0 km

Vandaag de terugreis van de vakantie.

Vanmorgen in het hotel gegeten. Na het eten hebben we de koffers gepakt en de balie afgeleverd rond 10.00 uur. De laatste uren voordat we naar het vliegveld gingen hebben we doorgebracht in de stad zelf. We hebben wat rond gewandeld en wat gepraat over de vakantie. Tevens ook nog de laatste mail verzonden naar Nederland.. Om ongeveer 13.30 uur kwam de taxi die ons naar het vliegveld brengt. Natuurlijk moeten eerst de koffers ingeladen worden. Onderweg hebben we nog een aantal mensen opgehaald die ook meegingen naar het vliegveld. Het vliegveld was ongeveer een half uur rijden…

Toen we daar aankwamen hebben we onze koffers eerst maar weggebracht… dus inchecken maar… Nadien hebben we nog wat op het vliegveld rondgelopen. Rond 16.15 uur vlogen we van Sydney richting Hong Kong. Om ongeveer 22.30 uur kwamen we in Hong Kong aan. Daar moesten we een paar uur wachten. In Hong Kong werden de tassen ook weer gecontroleerd. Ma moest haar nagelvijltje inleveren. Pa moest zijn rugzak ter controle achter laten. Daar zat gelukkig niets ernstig in. Sibbele en Hepke konden vrij doorgaan !!!  Ja je bent eens met de oude lui op stap en meteen worden ze aan de andere kant van de wereld aangehouden door de douane.. Wie zijn er hier verdacht ! Maar goed… het is allemaal goed gekomen hoor !

Om ongeveer 00.15 vertrok het vliegtuig uit Hong Kong richting Amsterdam. We kwamen rond 07.00 uur Zaterdag 3 Januari 2004 op de Nederlandse bodem terecht. Ik had mijn broer al even gebeld dat alles goed ging en dat we volgens schema vlogen en dus geen vertraging hadden. Mijn broers hebben ons opgehaald in het busje en deze kwamen ons tegemoet. Nadien hebben we eerst maar een bakkie gedronken aldaar. Was wel duur hoor !! Er lag sneeuw in Nederland..het was ook -5 graden Celsius. En kwamen van 30 graden… dus 35 graden kouder !!! Brrrrrrr…wat is het koud !!! Kunnen we niet terug !!!!

We hebben even bijgepraat en toen was het moment om richting Friesland te gaan. Het was echt koud hier. Om ongeveer 09.45 uur kwamen we in Bolsward aan. Linda en Naomi hadden de koffie al klaar. Dit was onze vakantie. Nu begint het normale leven weer. Oa ook foto’s plakken en DVD film maken. We hebben een machtige vakantie gehad. Dit is zeker voor herhaling vatbaar..Wanneer dat zien we dan wel weer !

Maar dit was in ieder geval een GESLAAGDE vakantie…